Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سفر رئیس جمهور روسیه به عربستان بیش از ۲۰ قرارداد و توافق تجاری بین دو کشور امضا شده است، روس‌ها سند همکاری بلندمدت با اوپک پلاس را امضا کردند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز گذشته طی تشریفاتی قابل توجه وارد عربستان شد و تاکنون بیش از ۲۰ قرارداد و توافق تجاری در حاشیه این سفر بین دو کشور امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور روسیه در این سفر چارت همکاری بلند مدت بین اوپک و دیگر کشور‌های تولیدکننده نفت را نیز امضا کرد. دو کشور همچنین پروتکل همکاری دو جانبه در حوزه انرژی را نیز نهایی کرده و به امضا رساندند.

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، گروه صنایع مادر عربستان و گروه ESN نیز توافق کردند تا در منطقه آمور روسیه در شرق دور این کشور یک تاسیسات بزرگ تولید متانول طراحی کرده و اجرا کنند. انتظار می‌رود ظرفیت تولید این تاسیسات ۲ میلیون اتانول در سال باشد.

یکی دیگر از توافقات انجام شده بین دو کشور سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان با یک شرکت آلمانی برای تامین اعتبار و لیزینگ فروش هواپیما‌های مسافربری در روسیه است.

در این سفر دو طرف همچنین توافق کردند تا همکاری‌های خود در زمینه تولید محصولات کشاورزی و صادرات مواد غذایی را نیز افزایش دهند.

بر اساس یک تفاهمنامه همکاری که بین سازمان فضایی روسیه و کمیسیون فضایی عربستان امضا شده است دو طرف در زمین تامین مالی تحقیقات فضایی و ایجاد سیستم هدایت ماهواره‌ای جهانی گلوناس همکاری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفر پوتین به عربستان اوپک پلاس صادرات مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید

آفتاب‌‌نیوز :

۸ سند همکاری و‌توافق نامه و یادداشت تفاهم بین هیات‌های عالی رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور دکتر دکتر رئیسی و شهباز شریف ۸ سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی به امضاء رساندند.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند