Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که دفاع از مرزهای شمالی اولویت ارتش است و این مساله جای بحث ندارد. ارتش سوریه

علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه در گفت‌وگو با روزنامه سوری الوطن درباره تحولات ۷۲ ساعت اخیر از جمله آغاز عقب‌نشینی آمریکا و پیشروی ارتش صحبت کرد و گفت: ارتش سوریه هر زمان که فرصت مناسب باشد در تمامی خاک این کشور پیشروی خواهد کرد و این مساله جزو اولویت‌های ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که خاک سوریه و مرزهای شمالی در معرض تجاوز نظامی مستقیم از سوی کشوری مثل ترکیه قرار گیرد دفاع از مرزها به اولویت تبدیل می‌شود. اکنون این از اولویت‌های ماست و ارتش سوریه در این مسیر حرکت می‌کند و طی روزهای آتی شاهد استقرار گسترده ارتش در این مناطق خواهیم بود.

ترکیه

وی تأکید کرد: ارتش قادر است از این مناطق دفاع کند و این مسئله‌ای است که جای بحث ندارد.

دفاع از مرز شمالی

حیدر درباره چگونگی تعامل دولت سوریه با نیروهای سوریه دموکراتیک بعد از ورود ارتش به این مناطق گفت: مکانیزم حل و فصل واضح است و شامل تمامی کسانی می‌شود که علیه دولت سوریه سلاح به دست گرفتند. بر این اساس با این نیروها به عنوان یک شهروند و یک فرد برخورد می‌شود نه گروه و سازمان. هر سوری هر جا و با هر اسمی که باشد می‌تواند صراحتا تمایل خود را برای حل و فصل وضعیتش اعلام کند.

وی افزود: تدابیری از سوی دولت و طرف‌های امنیتی و قضایی و وزارتخانه‌ها درحال بررسی است. زمانی که این افراد مشمول قانون عفو شدند به وضعیتشان رسیدگی می‌شود.

حیدر گفت: ترکیه کشوری متجاوز است و کسی که بر عامل خارجی تکیه کند تنها دچار خطا نشده بلکه نقشی را برای اجرای طرح‌های بیگانگان برعهده گرفته است اما طرف‌های خارجی هر زمان که لازم بدانند دست از او می‌کشند و او را می‌فروشند.

وی بر اهمیت اجرایی کردن فعالیت کمیته‌های آشتی محلی تأکید کرد و گفت: آشتی‌هایی که تا به امروز به دست آمده تبلیغات کشورهای متجاوز علیه سوریه برای تغییر جمعیتی را ناکام گذاشته است. آشتی موجب بازگشت شهروندان به مناطق خود شده است. اگر پایداری و دستاوردهای ارتش و ایجاد این طرح از سوی رهبری سیاسی و حمایت مردمی از آن نبود این هدف محقق نمی‌شد. این عوامل هسته اصلی برای فضای سیاسی مثبتی جهت موفقیت روند سیاسی و آغاز بازسازی کشور است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، گفت: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت بسیاری دارد زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در آیین بهره‌برداری از مهمانسرای شماره ۲ خرم کوشک این شرکت با اشاره به بهره‌برداری از ١٠٢ پروژه در حوزه تولید در سال گذشته اظهار کرد: این پروژه‌ها با اولویت بخش‌های نیمه‌تمام به قید فوریت و با تمرکز بر اصلاحات انجام شده است.

وی با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، افزود: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت والایی دارد، زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد شرایط مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.  

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اینکه رفاه مناطق نفت‌خیز جنوب باید در شأن کارکنان آن باشد، گفت: خلأهای موجود در زمینه رفاه کارکنان سبب شد باز تعریف دیگری در این حوزه داشته باشیم و برخی ظرفیت‌ها را مجدد احیا کنیم.

دانشی با اشاره به افق پیش‌روی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: هدف‌گذاری سال جاری انجام و با عزم مضاعف برای رسیدن به این اهداف پای کار هستیم.

بر پایه این گزارش، مهمانسرای ۲۴ اتاقه خرم کوشک با مساحت ۷۸۰ متر مربع و زیربنایی بیش از هزار و ۵۴۰ متر مربع در دو طبقه به همت مدیریت عملیات غیرصنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از محل پروژه تعمیرات، بازسازی و بهسازی مهمانسراها و اماکن عمومی احداث شد.

دیگر خبرها

  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • وزیر دفاع: تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق عملیات باشکوه «وعده صادق» شد