Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدارضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری متهمانی که قصد داشتند از بازار آشفته و فضایی که در برخی از اقلام و موضوعات کاری وجود داشت سوءاستفاده کنند گفت: یکی از مغازه هایی که مبادرت به خرید و فروش آهن‌آلات می‌کرد با طرح‌ریزی و کلاه‌برداری از پیش طراحی شده نسبت به اغفال خریداران آهن‌آلات در کرمان اقدام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به جزئیات این کلاه‌برداری گفت: شگرد این افراد به این گونه بود که وجهی را به عنوان پیش‌پرداخت از افراد گرفته و متعهد می‌شدند تا در موعد مقرر آهن‌آلات را به آن‌ها تحویل دهند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه این افراد قبلا در تحویل به موقع آهن‌آلات خریداری شده اعتماد خریداران را جلب کرده بودند افزود: افراد هم در آن بازار و با توجه به روند افزایش و سیر صعودی قیمت آهن‌آلات به این افراد اعتماد کرده بودند.

او با اشاره به اینکه این کلاه‌برداری از اواخر اسفند سال گذشته آغاز و تا اوایل شهریور ماه ادامه داشته گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ نفر شاکی دارند که هر کدام مبالغ متفاوتی را از ۶ میلیون تا ۵ میلیارد تومان به این افراد دادند.

ناظری با بیان اینکه این افراد از شهریور ماه سال جاری متواری شدند افزود: با طرح دعوا از سوی شکات این پرونده و دستورات مساعد دادستان و معاون دادستان کرمان پیگیری این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه مخفیگاه این افراد شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی و فنی، نیابت قضایی برای دستگیری این متهمان در دیگر استان‌ها گرفته شد عنوان کرد: سه چهار استان جنوبی کشور رصد شده تا موفق به دستگیری یکی از متهمان در استان بوشهر شدیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه متهمان اصلی پرونده دو برادر بوده که بسیار جوان هستند گفت: در این رابطه تا الان سه مرد و یک زن دستگیر شده و پرونده تحت رسیدگی است.

او ارزش ریالی این کلاه‌برداری برای ۱۱۰ نفر شاکی پرونده تاکنون را چیزی در حدود ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مردم ما باید هوشیار بوده و به سادگی فریب افراد را نخوردند و در دام کلاه برداران نیفتند.

ناظری با بیان اینکه شرایط فروش آهن‌آلات توسط این افراد هم اغواکننده بوده و باعث شده که عده زیادی در دام آن‌ها گرفتار شوند گفت: دریافت مبالغ به صورت اقساط و فروش آهن‌آلات زیر قیمت بازار شگرد این باند کلاه‌برداری بوده است.

او با بیان اینکه در این پرونده مالباختگان زیادی به ورشکستگی رسیده و فعالیت عده زیادی مختل شده است افزود: هنوز مبالغ دریافت شده از مردم برگرداننده نشده و البته برگشت پول از طریق دستگاه قضایی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان  با بیان اینکه فرد دستگیر شده برای خروج از کشور اقدام به دنبال تهیه گذرنامه با نام مستعار کرده بوده گفت: همکاران ما با اخذ نیابت قضایی این فرد را در استان دیگری دستگیر کردند.

انتهای پیام/ی

متهم اصلی پرونده آهن آلات قصد خروج از کشور را داشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است. 

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌نمایند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. 

این مسئول انتظامی گفت: برخی از این کلاهبرداران با ادعا‌هایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعا‌هایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد