Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:40:35 GMT

افتتاح 176 کلاس درس جدید در یزد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۹۹۶۴

افتتاح 176 کلاس درس جدید در یزد

۲۵ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۱۷۶ کلاس درس در استان یزد همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش مود افتتاح قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری 55 میلیارد تومان و همچنین کمک‌های خیرین مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در مجموع ۲۹ هزار و ۶۹۵ مترمربع زیربنا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در این مراسم که به صورت نمادین در مدرسه نیک‌اندیشان ۲ در منطقه‌ی آزادشهر برگزار شد، با اشاره لزوم نقش‌آفرینی خیرین در خصوص ساخت مدرسه با توجه به شرایط کنونی کشور، اظهار کرد: بیشتر مدارس استان در زمان وفور درآمدهای نفتی کشور ساخته شده ولی امروز در شرایط پایین‌ترین وضعیت درآمدهای نفتی قرار داریم که نیاز است خیرین به ویژه در بخش‌های آموزشی به یاری دولتمردان بیایند.

وی عنوان کرد: البته در شرایط حاکم نیز روحیه خیرمندی در جامعه همچنان  موج می‌زند و انسانهای بزرگی هستند که برکات آن در کشور ساری و جاری است به طوری که با گذشت از سرمایه‌های خود و ساخت فضاهای آموزشی زمینه تحصیل دانش‌آموزان کشورمان را فراهم می‌آوردند.

«جواد ذاکر» مدیر کل نوسازی مدارس استان نیز در این مراسم به سرانه بالاتر از میانگین کشوری فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: با این وجود برخی مدارس استان فرسوده هستند و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی از بهره‌برداری ۱۵ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر در استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه جمع‌آوری مدارس خشت و گلی و بخاری‌های نفتی مدارس در استان انجام گرفته است.

«امیر حسین رادمنش» رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز یزد هم اظهار کرد: هر چند ماهیانه ۲.۵ مدرسه با مشارکت خیرین استان ساخته می‌شود اما همچنان در استان با کمبود مدرسه مواجه‌ایم.

وی در این باره به فرسودگی ۳۵ درصد مدارس استان اشاره کرد و گفت:در ابتدای  سال تحصیلی امسال ۱۹ مدرسه در قالب ۱۵۲ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد که 11 مورد آنها خیری  و هشت مورد نیز مشارکتی بودند.

یاداور می‌شود؛ امروز  دو هزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی مشتمل بر ۱۰ هزار کلاس درس به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید که برای افتتاح آنها مجموع بالغ بر 3۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارشناس اداره کل دامپزشکی استان خراسان و مدرس کلاس گفت: کلاس آموزشی بهداشت، پرورش و بیماری‌های کرم ابریشم با حضور جمعی از نوغانداران در محل جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور برگزار شد.

دکتر شریعتی گفت: بیماری‌های کرم ابریشم درمان بخصوصی ندارند و پیشگیری نقش کلیدی و اساسی در پرورش کرم ابریشم دارد.

وی گفت: باید تلاش کرد شرایط بهداشتی مانند تمیز کردن و ضدعفونی سالن پرورش قبل از ورود تخم‌ها همچنین نور، تهویه، حرارت، و رطوبت لازم و کافی در زمان پرورش مهیا شود.

وی همچنین نکات مهم در پرورش کرم ابریشم را خواب کرم و تغذیه مناسب عنوان کرد و افزود: برای تغذیه از برگ‌های خیس، باران خورده، شبنم دار، خاک آلود، پژمرده و خشبی قویا خودداری شود.

 

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • افتتاح آموزشگاه مشارکتی شش کلاسه در مهدی‌شهر
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور