Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:30:20 GMT

تاثیرگذاری حضور پارک‌ها در دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۹۹۹۲

تاثیرگذاری حضور پارک‌ها در دانشگاه‌ها

وزیر علوم گفت: حضور پارک‌ها در میان دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان، دانش‌آموخته‌ها و صاحبان ایده‌های جدید تأثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در جمع خبرنگاران درباره جایگاه دانشگاه لرستان و پارک علم و فناوری در توسعه استان و استان‌های همجوار اظهار کرد: پارک فناوری در داخل دانشگاه لرستان فعال شده با اینکه جوان بوده اما با استقرار در محیط دانشگاه توانسته است شرکت‌ها و مجموعه جوان فعال فناور را در داخل خود جا دهد که این باعث خوشحالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حضور پارک‌ها در میان دانشگاه‌ها باعث فعالیت آن‌ها و اثرگذاری در جذب دانشجویان، دانش‌آموخته‌ها و صاحبان ایده‌های جدید می‌شود.

وزیر علوم بیان کرد: مرکز نوآوری دانشگاه به همت مدیریت دانشگاه و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده که از این مرکز بازدید داشتیم.

وی گفت: این مرکز نیز گروه‌هایی از صاحبان ایده و فناوری را در خود جای داده که معمولاً مراحل پیش‌رشد را طی می‌کنند تا در پارک‌ها مستقر و بتوانند شرکت‌های مستقل تولیدکننده و یا ارائه خدمات کافی برای خود و در سطح جامعه تبدیل شوند.

غلامی افزود: در بازدید از فاز دوم توسعه دانشکده علوم پایه داشتیم که این فاز به مجموع فضاهای دانشگاه اضافه شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه لرستان از نظر سنی جوان قلمداد می‌شود که با همت مدیریت ارشد استان و رئیس دانشگاه لرستان شاهد رشد و توسعه آن با شتاب بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: آزمایشگاه مرکزی را نیز بازدید کردیم که جزو نمونه‌های بسیار خوب است که در بین آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور حائز رتبه‌ ۵ تا ۷ است.

غلامی گفت: دانشگاه لرستان می‌تواند علاوه بر دانشگاه و استان به سایر دانشگاه‌های دیگر استان‌ها ارائه خدمات آزمایشگاهی داشته و در توسعه فناوری‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات علمی مؤثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی وزير علوم دانشگاه لرستان پارك علم و فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود