Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:13:32 GMT

تغذیه مصنوعی دشت شهرکرد وارد مرحله اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۰۰۸۶

تغذیه مصنوعی دشت شهرکرد وارد مرحله اجرا شد

عبدالعلی ارژنگ روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: حفظ پوشش گیاهی، کنترل ریزدگردها و جلوگیری از هدررفت روان‌آب‌ها مهمترین هدف از اجرای این طرح است.

وی افزود: در اجرای این طرح سعی شده است، توپوگرافی منطقه و استفاده از ظرفیت آبراهه‌های طبیعی در اولویت باشد.

ارژنگ تصریح کرد: با اجرای تغذیه مصنوعی دشت شهرکرد ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این دشت زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تهیه این طرح را دانشگاه شهرکرد به مدت یک سال انجام داده و برای اجرای آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ملی پیش‌بینی شده است.

ارژنگ اظهار داشت: طرح تغذیه مصنوعی دشت شهرکرد از ابتدای آبان سال‌جاری با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای، کشاورزان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دشت شهرکرد که در گذشته با نام "مَرغ"شناخته می‌شد؛ امروز تبدیل به کانون ریزگردها شده و در معرض خطر خودسوزی (آتش سوزی درونی زمین یا آتش سوزی تالابی) قرار گرفته است.

هم‌اینک افزون‌بر ۱۰ هزار کشاورز از دشت شهرکرد ارتزاق می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری از یک دهه پیش دچار بحران خشکسالی شده است.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری خشکسالی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است، گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان و محدوده اجرا است.

به گزارش مشرق، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان