Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@13:29:50 GMT

خانه‌ای با دیواری از گُل در شهر کویری اردکان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۰۲۰۲

خانه‌ای با دیواری از گُل در شهر کویری اردکان

به گزارش ایسنا، یک شهروند اردکانی چندین سال است که با کشت نوعی گل رونده در باغچه ورودی درب اصلی منزلش، نمایی زیبا و منحصر به فرد را در یک شهر خشک و کویری خلق کرده است.

این شهروند اردکانی به گونه‌ای این گیاهان را رسیدگی می‌کند و پرورش می‌دهد که تقریبا تا اواخر فصل پاییز، سرسبزی بهاری را در محله خود حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدجمال الدین مصطفوی اردکانی» مالک این خانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: با شروع فصل زمستان ساقه‌های این گیاه حفظ می‌شود تا برای سال آینده نیز این گل‌های رونده جوانه زده و دیواری سرسبز را در نمای جلوی ساختمان نمایان کند.

وی با اشاره به این که گل‌های روییده شده از خانواده نوعی گل پیچ رونده هستند، ادامه می‌دهد: تقریباً بعد از چند سالی که گلها رشد کردند، سرتاسر دیوارهای خانه را با یک تور بزرگ  پوشاندم تا مسیریابی گل‌ها بهتر شود و از آنجایی که گیاه را از تماس با دیوار فاصله داده مشکلی در این رابطه برا سازه ایجاد نشده است.

این شهروند اردکانی خاطرنشان می‌کند: هر ساله با وسواس خاصی به این گل‌های رونده رسیدگی می‌کنم و این اقدام علاقمندان زیادی نیز پیدا کره به نحوی که گاهاً برای راهنمایی و تهیه بذر گل‌ها به من مراجعه می‌کنند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای بازی فردای داماش گیلان رایگان است

علیرضا وهابی، مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال گیلان گفت: با توجه به درخواست و پیشنهاد باشگاه داماش، تماشای این دیدار برای هواداران رایگان است و بلیت فروشی نیز انجام نمی‌شود و علاقه‌مندان این بازی را از نزدیک می‌توانند به صورت رایگان تماشا کنند.

او افزود: تیم‌های فوتبال داماش گیلان و چادرملوی اردکان از ساعت ۱۷ فردا (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال گیلان با بیان اینکه این دیدار در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد تیم فوتبال داماش در جدول رده بندی، این تیم نیاز به پیروزی در این دیدار خانگی دارد و حضور گسترده طرفداران می‌تواند داماش را در این امر یاری کند.

به گفته وهابی، علی صفایی قضاوت داوری بازی تیم‌های داماش گیلان و چادرملوی اردکان را برعهده خواهد داشت، ضمن اینکه علی‌اکبر نوری و علی فراهانی به عنوان کمک داور، شاهین یزدانی به عنوان داور چهارم و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان ناظر گروه داوری در این بازی حضور دارند.

تا پایان هفته بیست و ششم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) که با حضور ۱۸ تیم در حال برگزاری است؛ تیم چادرملوی اردکان با کسب ۵۵ امتیاز در رتبه دوم و تیم داماش با کسب ۱۹ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد
  • تصاویری باورنکردنی از بارش برف بهاری در استان کویری ایران!
  • معرفی ۵ پکیج تولید ایران
  • نشت آب به خانه ‌تاریخی‌ «گازر» شوشتر
  • تماشای بازی فردای داماش گیلان رایگان است
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانیان
  • آموزش نصب تلویزیون روی دیوار گچی