Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدعلی ادیانی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص خروج شرکت چینی از میدان گازی فاز 11 پارس جنوبی گفت: مجموعه شرکت ایرانی، شرکت ملی نفت چین و توتال برای پروژه فاز 11 پارس جنوبی مثلث همکاری شکل دادند و فعال سازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در قالب قرارداد آی پی سی مبنی بر این بود که به هر نحوی اگر شرکت توتال نتوانست ادامه همکاری دهد، تمام مسئولیت ها و تعهدها  به شرکت چینی واگذار شود و شرکت سی ان پی سی چین علاوه بر سهم خود، سهم توتال را خریداری کند که این کارها نیز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین به طور کامل پارس جنوبی را ترک نکرده است

ادیانی ادامه داد: این فرآیند از ابتدا با رفتن توتال از پارس جنوبی و ترک قرارداد، پیش بینی می شد و به همین جهت این موارد در قرارداد ذکر شده بود.

وی اظهار کرد: چین به طور کامل پارس جنوبی را ترک نکرده است و به نظر می رسد با توجه به نوع نگاه این شرکت به پروژه های نفتی و گازی ایران به طرق مختلف فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

ایران با استفاده از ظرفیت های داخلی برنامه های خود را ادامه می دهد زیرا هم توانایی و ظرفیت موجود، اراده لازم را برای پیشروی کار را داراست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: چنانچه شرکت چینی همانند توتال از پارس جنوبی به طور کامل جدا شود ایران با استفاده از ظرفیت های داخلی  برنامه های خود را ادامه می دهد زیرا هم توانایی و ظرفیت موجود و هم اراده لازم برای پیشروی کار را داراست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورها در راستای منافع ملی خود حرکت می کنند و اگر احساس کنند منافع شان از سوی سایر کشورها به ویژه آمریکا در خطر است مطمئنا تغییر رویه داده و از مواضع خود عقب نشینی خواهند کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توتال میدان گازی پارس جنوبی نفت چین عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!

دوپینگ شش ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال 2023 اعلام شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بر اساس اعلام فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ و همچنین با توجه به تست‌های اخذ شده در مسابقات داخلی و بین‌المللی، نمونه چهار ورزشکار رشته پاورلیفتینگ ایران در مسابقات برون مرزی اعم از اعزام‌های مالزی، مالت، مغولستان و هندوستان و دو ورزشکار در مسابقات داخلی در سال 2023 مثبت اعلام شده است.

مشخص نیست فدراسیون مربوطه و رئیس آن چه اقدامی برای جلوگیری از بروز چنین رسوایی داشته است؟ آیا رئیس خوش سفر این فدراسیون فقط در پی اعزام‌ها و درآمدهای حاشیه‌ای از محل برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها و دریافت ورودیه‌هاست یا چیزی به نام منافع ملی هم برای او اهمیت دارد؟

فدراسیون مدعی شده؛ با توجه به نهایی نشدن حکم برخی از این ورزشکاران و با توجه به لزوم نهایی شدن احکام جهت اعلام اسامی ورزشکارانی که تست‌شان مثبت شده، فدراسیون فعلا نام این ورزشکاران را اعلام نمی کند!

 فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه شعارهای خود اعلام کرده که برنامه های مبارزه با دوپینگش با هماهنگی نادو در داخل و خارج از کشور ادامه خواهد داشت! و فدراسیون برای اشاعه ورزش پاک با هیچ کس مماشات نخواهد کرد!! در سال 1403  اخذ تست های دوپینگ در مسابقات داخلی و برون مرزی در رشته های مختلف ادامه خواهد داشت و حتی افزایش پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران