Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@23:40:59 GMT

صدور مجوز ساخت مسجدی در آفریقای جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۰۴۷۱

صدور مجوز ساخت مسجدی در آفریقای جنوبی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، پس از ۵ سال انتظار و  ۱۰۰ مورد اعتراض ساکنان منطقه گوردونز بی در آفریقای جنوبی، جامعه اسلامی این شهر اجازه ساخت نخستین مسجد این شهر را دریافت کردند.

«قاسم پیر» رئیس جامعه اسلامی گوردونز بی می‌گوید: ما از اجرای عدالت در این شهر خوشحالیم. در سال ۲۰۱۴، این نهاد قطعه زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع را با هدف ساخت مسجد برای ۱۰۰ خانواده مسلمان ساکن این شهر خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این زمین دارای مجوز تجاری و مسکونی بود و باید برای ساخت مسجد مجوز آن تغییر می‌کرد.

جامعه اسلامی گوردونز بی سپس برای تغییر مجوز اقدام کرد اما به علت برخی نگرانی‌ها صدور مجوز به تعویق افتاد. پرونده این مورد برای تصمیم‌گیری نهایی به گروه مشورتی برنامه ریزی شهری ارجاع داده شد و با رد ایرادات منتقدان در نهایت مجوز ساخت مسجد مشروط به شنیده نشدن صدای اذان در بیرون از مسجد و توسعه پارکینگ آن صادر شد.

اما مخالفان قصد دارند، این پرونده را به دادگاه بکشانند تا مانع از ساخت این مسجد شوند. یکی از مخالفان می‌گوید ساخت مسجد در وسط یک مرکز تجاری عاقلانه نیست و جانمایی آن نادرست است.

مدیر جامعه اسلامی گوردونز بی می‌گوید: مخالفان می‌توانند در این باره به دادگاه بروند و ما با این موضوع مشکلی نداریم. من وکیل هستم و خودم به دفاع می‌پردازم.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

قافی عضو هیئت امنای مسجد راستان یزد از تشکیل کانون فرهنگی مسجد راستان خبر داد و گفت: این مسجد قدمتی بیش از ۷۰۰ سال دارد و در ابتدا زمینی وقفی ۵هزار وپانصد متر برای آن در نطر گرفته شده است. 

وی افزود: مسجد راستان در زیربنایی حدود ۳ هزار متر مربع در دو و نیم طبقه بنا شده است که هزارو پانصد متر فضای آن زیر زمین است. 

 قافی ادامه داد: عملیات ساخت مسجد راستان از سال ۱۳۸۹ شروع و بعد از اخذ مجوز عملیات ساخت آن از سال ۹۱ آغاز و حدود ۷ میلیارد تومان تاکنون توسط خیرین برای ساخت آن هزینه شده است که فاز اول آن سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید و فاز دوم آن در مساحتی حدود هشتصد مترمربع برای مراسم‌های بزرگ مذهبی به بهره برداری رسید. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند