Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@11:48:55 GMT

احداث ۲۵۶ مدرسه خیّر ساز در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۰۵۲۷

احداث ۲۵۶ مدرسه خیّر ساز در گیلان

استاندار گیلان گفت: با همت خیران گیلانی، ۲۵۶ مدرسه در قالب هزار و ۱۸۹ کلاس درس در استان ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز در رشت، اظهار کرد: رفع نیازمندی‌های جامعه، از اقدامات موثر در زندگی اجتماعی است که موجب تقویت فضای همدلی، تحکیم روحیه همبستگی و ایجاد فضای روانی آرام‌بخش در جامعه می‌شود و از این دیدگاه، کار خیران با احساسات و عواطف عمیق و خالصی که دارند، ارزشمند و شایسته‌ تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلانیان افرادی نوع دوست و خیرانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی، مشارکت‌های فعالانه و گسترده‌ای در اقدامات خیرخواهانه حوزه‌های مختلف دارند، گفت: لازم است زمینه ای فراهم شود تا گیلانی های نیک اندیشی که در خارج از استان یا کشور نیز حضور دارند، ضمن اطلاع از اقدامات صورت گرفته و وجود بستر انجام کارهای متعدد، در صورت تمایل، در فعالیت های خیرخواهانه استان خویش نیز ورود کنند.

زارع با بیان اینکه گیلان، یکی از استان‌هایی است که در رده‌های نخست بحران خیزی قرار گرفته و نمونه اخیر آن، سیل روزهای گذشته در مناطقی از استان است که خسارت‌هایی نیز به بار آورد، تصریح کرد: بر این مبنا خیرین می‌توانند همچون همیشه ورود نیک اندیشانه‌ای در حوزه نوسازی و نیز مقاوم‌سازی مدارس و حتی استانداردسازی وسایل گرمایشی مراکز آموزشی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما و آینده سازان فردای ایران اسلامی قدردان مشارکت خیران خواهیم بود، بیان کرد: تاکنون با همت خیران گیلانی، ۲۵۶ پروژه احداث مدرسه در قالب هزار و ۱۸۹ کلاس درس در استان، تحت عنوان پروژه های مردمی و مشارکتی تحویل آموزش و پرورش شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در پیشگاه خداوند رحمان و رحیم، هیچ اقدام خیر و صوابی بی پاداش نمی ماند، خاطر نشان کرد: موضوع مدرسه سازی، از آنجا که با تعلیم و تربیت همراه است، از امور خیریه ای است که در اسلام و در فرهنگ ما ایرانیان، نسبت به آن توصیه های فراوان شده است.

 زارع با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مدرسه سازی را یک حسنه‌ بزرگ و صدقه‌ جاریه می‌نامند، گفت: رئیس جمهوری نیز در ایجاد فضاهای آموزشی همسان و استاندارد برای فرزندان این مرز و بوم تاکید دارند و معتقدند که مردم در امور فرهنگی کشور سهیم هستند و هر جا آنها حضور دارند کارها با کیفیت و نشاط بیشتری پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم فرزندان عزیزمان در محیطی بهتر و مطلوب‌تر شاهد یادگیری و فراگیری علم و دانش از معلمان عزیز و پرتلاش با روحیه ای با نشاط‌تر باشند.

گفتنی است؛ صبح امروز مدرسه ۹ کلاسه متوسطه دوره دوم زنده یاد فرنگیس سلیمانی که به همت نیکوکار مدرسه‌ساز دکتر سیده خدیجه آرین احداث شد، با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان به ‌بهره‌برداری رسید.

این  مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار ۱۰۰ متر مربع در سه طبقه و با زیر بنای هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده که ساخت و تجهیز آن دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دربر داشته و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن را  نیکوکار مدرسه‌ساز دکتر سیده خدیجه آرین تأمین کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خيرين مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار در ارتفاعات گیلان

بهار در ارتفاعات گیلان

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • بهار در ارتفاعات گیلان
  • تصاویری از اختتامیه «مدرسه» عشق در رشت
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت