Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجرای ستاره‌دار بودن سها مرتضایی، داوطلب کنکور دکتری امسال، چند روزی است که سوژه خبری رسانه‌ها شده است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چند روزی است که خبر تحصن یکی از پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری ۹۸ در دانشگاه تهران رسانه‌های مختلفی را به خود سرگرم کرده و هرکه به نوعی درپی یافتن ماجرا و حل مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داوطلب، سها مرتضایی فعال صنفی و دانشجویی دانشگاه تهران است که در حوادث دی‌ماه ۹۶ بازداشت و مطابق برخی اخبار در سال جاری با حکم دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی در دادگاه بدوی محکوم شده است.

دلیل اعتراض و تحصن مرتضایی، پذیرفته نشدن او در آزمون عملی دکتری است. در مصاحبه‌های انجام گرفته، مرتضایی مطرح می‌کند که به او برچسب دانشجوی ستاره‌دار زده شده و به خاطر این برچسب از ادامه تحصیل در مقطع دکتری علیرغم کسب امتیاز‌های مورد نیاز دانشگاه تهران محروم شده است.

این دانشجو که روزهاست با تحصن در حیاط دانشگاه تهران خواستار احقاق حق خود است، به دفعات سد راه دانشجویان می‌شود و با عنوان کردن موضوعات پیش آمده دست یاری می‌طلبد.

پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان دانشگاه تهران برای اطلاع از اصل ماجرا و عدم پذیرش سها مرتضایی به این نتیجه ختم شد که این دانشجو حد نصاب امتیاز‌های لازم برای قبولی مقطع دکتری را کسب نکرده است و ستاره دار بودن یا نبودن وی دلیلی برای عدم پذیرشش نیست.

سید داوود آقائی، معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره ماجرای ستاره دار شدن سها مرتضایی و پیگیری دانشگاه در این خصوص گفت:  ادعای مرتضایی این بوده که نمره تمام داوطلبان جز او روی نمودار برده شده است درحالیکه اگر نمره‌ها را روی نمودار می‌بردیم، قطعا مرتضایی هم مشمول این روند می‌شد.

معاون آموزشی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین ادامه داد: مرتضایی در دو گرایش مسائل ایران و جامعه شناسی سیاسی شرکت کردند. در گرایش مسائل ایران، نمره ۲۳/۶ و در جامعه شناسی سیاسی هم نمره ۲۳ را آوردند. این درحالی است که کف نمره لازم برای ورود داوطلبان به چرخه رقابت در سازمان سنجش، ۲۵ بوده است و او نمره کافی را نیاورده اند.

این شرایط برای تمامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون دکتری ممکن است رخ دهد و کسب نمره علمی و مصاحبه عملی آزمون تنها برای یک یا چند دانشجوی خاص نیست، درواقع تمام پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی دکتری موظف به گذراندن آزمون عملی هستند و به دست آوردن امتیاز‌های این مرحله شرط تعیین کننده پذیرش دانشجو در دانشگاه است.

این موضوع در حالی است که پیش از این منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حضور و صحبت در مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عنوان کرد تلاش‌ها برای رفع مشکلات دانشجویان ستاره دار از طرف وزارت علوم انجام و اکثریت این نوع دانشجویان مشکلاتشان رفع شده است و مانعی برای ادامه تحصیل‌شان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان ستاره دار وزارت علوم دانشگاه تهران تحصن دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمالی افزود: تاثیر معدل در کنکور سال آینده ۶۰ درصد خواهد بود.
وی اضافه کرد: دانش آموزانی که در تدارک تعطیلی مدارس پایه دوازدهم هستند بدانند خلاف قانون است و باید تا پایان اردیبهشت درکلاس درس حضور داشته باشند.
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این موضوع به مدیران مدارس، معلمان و اولیاء دانش آموزان گفته شده است.
جمالی اضافه کرد: علاوه براین دانش آموزان باید در آزمون‌های شبه نهایی نیز حضور داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید