Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت ها، سازمان ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران موردبررسی قرار گرفت.

در متن پیشنهادی این یک فوریت آمده است: به منظور تحقق شفافیت مالی و افزایش نظارت تخصصی بر عملکرد واحدهای مالی تابعه و نیز چابک سازی ساختاری شهرداری تهران، شهرداری تهران مکلف است ظرف حداکثر ۳ ماه لایحه برنامه عملیاتی و اقدامات و زمان بندی اجرا جهت عرضه سهام شرکت ها، سازمان ها و موسسات تابعه که بالای ۳۴ درصد سهام آنها متعلق به شهرداری تهران و یا واحدهای تابعه آن باشد را در بازار سرمایه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که در لایحه بودجه سال ۹۹ سرفصل درآمد حاصل از عرضه سهام حداقل سه واحد تابعه در بازار سرمایه در سرفصل های درآمدی بودجه ۹۹ گنجانده شده باشد.

بهاره آروین، مخبر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح بیشتر ضرورت یک فوریت این طرح با بیان اینکه هدف اصلی از این طرح، شفافیت مالی سازمان ها و شرکت های شهرداری است که طبق اساسنامه آنها، نظارت کمتری بر آنها اعمال و مطرح می شود، گفت: از آنجا که باید شهرداری سرفصل درآمد حاصله از عرضه سهام در بازار سرمایه را در سرفصل های درآمدی بودجه سال آینده بگنجاند، بنابراین باید هر چه سریعتر طرح بررسی و تصویب شود تا شهرداری بتواند پیش نویس اولیه را تهیه و به شورا بیاورد.

 وی افزود: با این اقدام ضمن افزایش شفافیت، بخشی از سهام قابل واگذاری در بازار سرمایه، عرضه خواهد شد تا نهادهای نظارتی بر روند این سازمان ها نظارت کنند.

در واکنش به این موضوع الهام فخاری به عنوان مخالف یک فوریت طرح گفت: تأکید شما بر شفافیت است در حالی که این موضوع کاملاً سلیقه ای شده و به یک برچسب تبدیل شده است. براساس مصالح مردم و شرایط موجود فوریت های زیادی وجود دارد که باید بررسی شود. با توجه به سلیقه ای بودن موضوع شفافیت با آن مخالف هستم.

سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در دفاع از یک فوریت طرح، گفت: علت فوریت این طرح، الزامات شورای شهر برای زمانبدی تهیه و ارسال لایحه بودجه سالیانه شهرداری تهران به شورای شهر است.

وی ادامه داد: طرح مذکور باید در کمیسیون های تخصصی شورای شهر بررسی و در صحن به تصویب برسد و باید تلاش شود تا تصویب آن پیش از ارائه لایحه بودجه سال آینده شهرداری  به شورای شهر باشد.

وی با بیان اینکه شفافیت موضوع سلیقه ای نیست، تاکید کرد: برخی از ۴۳ شرکت و سازمان شهرداری تهران فاقد شاخص های بهره روی است و به صورت مدیریت بخش عمومی اداره می شود.

رسولی اظهار کرد: این طرح به دنبال چابک سازی است و از شهرداری تهران خواسته شده تا لایحه ای را به شورای شهر ارسال کند که در آن حداقل ۳ واحد تابعه در بازار سرمایه را در سرفصل های درآمدی بودجه سال ۹۹ بگنجاند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: این اقدام در جهت چابک سازی، افزایش بهره وری سازمان و شرکت های شهرداری و خارج کردن شهرداری از وظایفی که ارتباطی با وظایف ۵۵ فانون شهرداری ندارد، است.

کد خبر 4747451

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران بازار سرمایه سهام اربعین 98 شورای شهر تهران شهرداری تهران هفته ناجا اربعین حسینی قوه قضاییه نیروی انتظامی محسن هاشمی پیروز حناچی شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ناجا آتش نشانی سردار حسین اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۳۷۸ واحد افزایش معادل ۵ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا و شستا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های تاپیکو، وامید، وپاسار و اخابر با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، خودرو، خگستر، شستا، ثشاهد و اخابر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱ واحد افزایش به عدد ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.
نماد‌های شگویا، هرمز، خاور، وسپهر و تجلی از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، انتخاب، فزر، وهور و زاگرس از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۳۶۰ نماد مثبت برابر ۴۲۹ نماد منفی بود. ۱۸۱ صف خرید مقابل ۲۱۳ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۴۲ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهام را به ارزش هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

 

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید