Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، مسعود تجریشی، مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، امروز، 23 مهر، در نشست تخصصی نقد و بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه از سه سال گذشته راهکارهای کاهش مصرف آب کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: تاکنون ۲۹ درصد مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بدون به وجود آمدن مشکل اجتماعی کاهش یافته و ۷۲۴ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی دولت، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سحنان خود بیان کرد: مرکز آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه در سال ۹۸ در  رشکان ارومیه در راستای مدیریت دریاچه بعد از احیاء امل راه‌اندازی می‌شود.

تجریشی افزود: در طی ۳ سال گذشته پروژه‌ها و قراردادها از جمله پروژه فائو و جایکا با هدف کمک به معیشت کشاورزان و مدیریت آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شده که نتایج اثربخشی را به همراه داشته که امیدواریم هر روز شاهد احیای بیشتر این نگین فیروزه‌ای در کشور باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: هم‌اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع بوده که نسبت به سال گذشته و سال ۹۳، وضعیت بهبود نسبی را داشته و باید تمام ارگان‌ها در زمینه احیا دریاچه ارومیه بصورت شبکه‌ای عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن دریاچه ارومیه ارومیه احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه گفت: این مرحله از رهاسازی در مرحله نخست از سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

مجید رستگاری افزود: در مرحله نخست ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در مرحله دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

رستگاری اظهار کرد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه