Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:16:58 GMT

سقوط تاریخی بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۰۸۸۶

سقوط تاریخی بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس سقوطی تاریخی را امروز در کارنامه خود ثبت کرد به طوری که با ریزش ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحدی در جایگاه ۳۰۸ هزار و ۹۷۸ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس امروز (سه شنبه 23 مهرماه) روند نزولی خود را جبران کرد و با رشد 274 واحدی در جایگاه 320 هزار و 146 واحدی قرار گرفت و در ادامه روز این روند نزولی ادامه داشت و بنابر جدول معاملاتی امروز همگی نمادهای حاضر در تالار شیشه ای دچار ریزش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با 10892 واحد ریزش معادل 3.41 درصد به 308 هزار و 978 واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با 2927 واحد افت معادل 3.41 درصد به 83 هزار و 40 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 2971 واحد رشد معادل 3.31 درصد به 86 هزار و 775 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1989 واحد افزایش، معادل 3.31 درصد به 58 هزار و 75 واحد، شاخص آزاد شناور با 12420 واحد کاهش، معادل 3.39 درصد به 353 هزار و 672 واحد، شاخص بازار اول با 7789 واحد افت معادل 3.37 درصد به 223 هزار و 519 واحد و شاخص بازار دوم با 22718 واحد کاهش معادل 3.46 درصد به 632 هزار و 990 واحد رسید.

 

نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، وبصادر - بانك صادرات ايران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا – سايپا، وپارس - بانك‌پارسيان‌ و دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ صبح امروز در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که تنها دو نماد ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ روند نزولی داشتند. همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس نمادهای فارس با 175 واحد، وبملت با 161 واحد، فولاد با 131 واحد، خودرو با 104 واحد، شبندر با 87 واحد و شبریز با 76 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد شتران با 163 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشته بود.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای فارس با 637 واحد، فولاد با 419 واحد، شتران با 357 واحد، پارسان با 333 واحد، تاپیکو با 309 واحد، رمپنا با 294 واحد و شپنا با 291 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و به این ترتیب در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری در 260 هزار و 713 نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 299 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 12 هزار و 851 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 22 مهرماه) همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام با افت سنگین حداقل ۲.۵ درصد مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۶۳۱۹ واحد ریزش معادل ۱.۹۴ درصد به ۳۱۹ هزار و ۸۷۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۶۹۸ واحد افت معادل ۱.۹۴ درصد به ۸۵ هزار و ۹۷۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۸۵۴ واحد رشد معادل ۳.۰۸ درصد به ۸۹ هزار و ۷۴۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۱۰ واحد افزایش، معادل ۳.۰۸ درصد به ۶۰ هزار و ۶۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۳۶۰ واحد کاهش، معادل ۳.۲۳ درصد به ۳۶۶ هزار و ۹۲ واحد، شاخص بازار اول با ۴۴۰۰ واحد افت معادل ۱.۸۷ درصد به ۲۳۱ هزار ۳۰۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۷۰۷ واحد کاهش معادل ۲.۰۵ درصد به ۶۵۵ هزار و ۷۰۹ واحد رسیده بودند.

 

در پایان معاملات رز گذشته ۶ نماد رمپنا با ۳۱۹ واحد، اخابر با ۲۷۳ واحد، ومعادن با ۲۱۱ واحد، کچاد با ۱۸۲ واحد، فخاس با ۱۷۵ واحد و شترات با ۱۵۹ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای شپنا، غدشت، ختراک، غنوش، حپترو، رتکو و غپاک بیشترین افزایش قیمت و نمادهای کهمدا، دکیمی، قثابت، لپارس، ساراب، داسوه و حتوکا بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۰۷ هزار و ۷۶۴ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا مسجد شیراز کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه