Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شاملو روز سه‌شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان آسفالت در روستاهای کشور ۹۳ میلیون مترمربع است که با همکاری و مشارکت استانداران، فرمانداران و دهیاران انجام و در کنار آن پیاده‌روسازی، جوی و جدول و احداث معابر اجرا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی برای توسعه این حوزه در کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاملو یادآور شد: به همین منظور تفاهمنامه ۳ جانبه‌ای بین استانداری چهارمحال و بختیاری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنظیم و امضاء می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: اشتغالزایی روستایی، اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال و کارآفرینی باید براساس مبنا و اسناد بالادستی و زیردستی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با موافقت هیات دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای خسارت‌های سیل چهارمحال و بختیاری در بهار امسال اختصاص داد.

شاملو به تلاش برای بازسازی مناطق خسارت دیده کشور ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند زلزله کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: میانگین طبقات ساختمانی در سرپل ذهاب قبل از زلزله ۱.۲ طبقه بوده که هم‌اینک به ۳.۷ طبقه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که روستاهای یاسه‌چای، هوره، چلوان و سوادجان در شهرستان سامان و روستای آورگان در شهرستان بروجن، دزک و امامزاده دستگرد در شهرستان کیار، روستاهای سرآقاسید، شیخ علیخان و دیمه در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه در شهرستان لردگان و روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان از جمله این روستاها است.

چهارمحال و بختیاری دارای  بیش از ۹۴۷هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که ۳۵درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و بیش از ۹۰۰ روستا و آبادی در این استان وجود دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری بنياد مسكن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان

 مصطفی ملکی صادقی در حاشیه بازدید از محور‌های روستایی این شهرستان به خبرنگاران گفت: با هدف توسعه راه‌های روستایی، محرومیت زدایی و افزایش ایمنی در محور‌های روستایی، عملیات آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان طی سال گذشته انجام شده است. 
وی به اعتبار هزینه شده در آسفالت راه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: ۸۷ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲ هزارو ۵۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ ساخت و زیرسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان انجام گرفته است.
ملکی صادقی عنوان کرد: با آسفالت این مقدار راه روستایی ۲۰ روستا در سطح استان از نعمت آسفالت برخوردار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه های روستایی لرستان
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال