Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال، 3476 نفر در قالب 155 دوره آموزش‌های عمومی هلال احمر را فراگرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، مسلم حسینی، امروز 23 مهرماه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: خراسان جنوبی سومین استان زلزله‌خیز کشور بوده که این امر بر اهمیت آگاهی و توان نیروهای امدادی می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۲۴ حادثه طبیعی را در خود ثبت کرده است، اظهار کرد: به‌ طور متوسط هر ۱۲ سال یک بار زلزله‌ای بالای شش ریشتر در خراسان جنوبی رخ می دهد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در شش ماهه سال جاری، بیان کرد: ارائه آموزش‌های همگانی، آموزش‌های عمومی و برگزاری دوره تربیت مربی امداد و کمک‌های اولیه از جمله فعالیت‌های سال جاری بوده است.

حسینی با اشاره به ارائه آموزش‌های همگانی بیان کرد: در قالب این برنامه 118 هزار و 292 نفر در محورهای اطلاع‌رسانی عمومی، آگاه‌سازی و انتقال پیام‌های آموزشی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 3476 نفر در قالب 155 دوره آموزش‌های عمومی هلال احمر را فراگرفته‌اند.

وی از ارائه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات به 1127 نفر خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در 42 دوره و در راستای تربیت تیم‌های تخصصی و پوشش پایگاه‌های امداد و نجات برگزار شده است.

حسینی بیان کرد: ارائه آموزش ضمن خدمت کارکنان برای 201 نفر و تولید و انتشار 284 دقیقه محتوای صوتی و تصویری از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست سال جاری 449 نفر دوره‌های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات را در قالب 19 دوره آموزشی فرا گرفته‌اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه پادگان‌های آموزشی استان بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری 1240 نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در قالب ۴۸ دوره، آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا گرفتند.

حسینی با بیان اینکه آموزش‌های همگانی نقش به سزایی در کاهش خطرات ناشی از شرایط بحرانی دارد، گفت: یکی از روش‌های مؤثر در پیشگیری و مدیریت بحران شهری، آموزش صحیح و فراگیر مردم است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: آگاهی مردم در خصوص نحوه مواجهه و مقابله با حوادث امری مهم بوده چراکه اگر آحاد جامعه در خصوص چگونگی مواجهه و مقابله با حوادث احتمالی، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، می‌توان میزان تلفات جانی را به حداقل رساند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 98 نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر دوره ضمن خدمت تمرین آمادگی برای شرایط اضطراری ویژه محیط‌های سازمانی را گذرانده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر خراسان جنوبی، آشنایی و مرور مباحث آمادگی در شرایط اضطرار جهت کارکنان جمعیت استان را از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست و گفت: این آموزش‌ها در قالب چهار کارگاه آموزشی یک روزه و به صورت میدانی و عملیاتی  ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به صورت عملی آموزش داده شده است، یادآور شد: اطفای حریق پناهگیری و تخلیه اضطراری، چادرزنی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ از جمله محورهای این آموزش‌ها بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طاهره صحرایی گفت: اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان برای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و پویش کاشت ۵ میلیون درخت توسط اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، همت بالایی گذاشتند.

وی افزود: جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با کاشت بیش از ۱۸۲ هزار نهال موفق شدند گام موثری در این طرح بردارند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: میزان تعهد خراسان جنوبی در پویش کاشت ۵ میلیون درخت، ۱۷۵ هزار نهال است.

صحرایی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین رتبه بندی کشوری، به همت اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان، خراسان جنوبی در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

به گفته وی این پویش تا اواخر اردیبهشت ماه و هفته هلال در سطح کشور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند