Web Analytics Made Easy - Statcounter

باید جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی گرفته شود، پیگیری ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی، انجام ۱۰۸ پرواز رفت و برگشت برای جابجایی زائران اربعین، نرخ رسمی یورو کاهش و پوند افزایش یافت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز  ۲۳ مهرماه به شرح زیر است:

باید جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی گرفته شود

«آرمان خالقی» شب گذشته (دوشنبه 22مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درخصوص نحوه حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی به نهضت ساخت داخل اشاره کرد و گفت: این صنعت، صنعتی جوان در کشور ما به شمار می‌آید و در وزارتخانه درپی روش‌هایی هستیم که چه طور می‌توان از واحد‌های تولیدی حمایت کرد تا پا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اینکه چه طور زنجیره‌های ارزش را شناسایی و به نوعی در امتداد هم قرار دهیم تا محصولی که تولید می‌شود قابلیت ماندگاری در بازار را داشته باشند.

 

ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را پیگیری می‌کنیم

«مهدی صادقی نیارکی» شب گذشته (دوشنبه 22مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درخصوص نحوه حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعت با بیان اینکه سیاست‌های این وزارتخانه در ادامه سیاستگذاری‌های کلان دولت است، گفت: این اولویت‌ها شامل ۷ محور است که مهمترین محور‌های آن توسعه تولید و تعمیق سازختارهاست.


 سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اعلام اینکه ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را پیگیری می‌کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد.

 

انجام ۱۰۸ پرواز رفت و برگشت برای جابجایی زائران اربعین

با شروع ماه صفر و آغاز مسافرت هوایی برای حضور در مراسم اربعین سالار شهیدان، برنامه ریزی جهت انتقال زایران حسینی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" صورت گرفت و در ایام اربعین حسینی، "هما " علاوه بر انجام پرواز‌های برنامه‌ای عتبات عالیات از فرودگاه حضرت امام (ره)، از دو فرودگاه کرمانشاه وایلام نیز برای تردد زائران حسینی، پرواز‌هایی را به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام می‌دهد. این پرواز‌ها از روز ۱۳ مهرماه آغاز و تا روز ۳ آبان ماه امسال ادامه خواهد داشت.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، از روز ۱۳ مهر تاکنون، تعداد ۱۰۸ پرواز از فرودگاه‌های حضرت امام (ره)، کرمانشاه و ایلام به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام شده است. با این پروازها، بیش از ۹ هزار نفر به فرودگاه نجف اشرف انتقال یافتند. در عملیات انتقال زائران حسینی امسال از هواپیما‌های ایرباس ۳۲۱ و ATR استفاده شده است.

 

طلا گرمی ۴۰۵ هزار و ۱۰۰ تومان/دلار ۱۱ هزار و ۳۸۰ تومان/نرخ رسمی یورو کاهش و پوند افزایش یافت

امروز (سه شنبه 23 مهرماه) هر گرم طلای 18 عیار 405 هزار و 100 تومان معامله می شود و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1493 دلار است. در بازار سکه نیز سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 965 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 25 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 225 هزار تومان و سکه یک گرمی 840 هزار تومان است.

 

امروز (سه شنبه 23 مهرماه) در بازار آزاد ارز نیز دلار 11 هزار و 380 تومان، یورو 12 هزار و 650 تومان، پوند انگلیس 14 هزار و 500 تومان، درهم امارات 3120 تومان، دینار عراق 945 تومان، لیر ترکیه 1930 تومان، یوان چین 1625 تومان، دلار کانادا 8670 تومان  و دلار استرالیا 7760 تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته دوشنبه (22 مهرماه) هر گرم طلای 18 عیار 405 هزار تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1487 دلار ارزشگذاری شده است و شاهد کاهش جزئی در قیمت طلا بودیم. همچنین روز گذشته سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 964 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 25 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 225 هزار تومان و سکه یک گرمی 830 هزار تومان معامله می شد.

 

روز گذشته (22 مهرماه) دلار 11 هزار و 390 تومان، یورور 12 هزار و 680 تومان، پوند انگلیس 14 هزار و 530 تومان، درهم امارات 3125 تومان، دینار عراق 945 تومان، لیر ترکیه 1945 تومان، یوان چین 1625 تومان، دلار کانادا 8700 تومان و دلار استرالیا 7800 تومان بود.

 

۴ هدف طرح تسهیلات ودیعه برای اجاره‌نشین‌ها

عملکرد یکسال گذشته دولت در حوزه اقتصاد بیانگر تدوین ۴ برنامه رونق ساز و مشوق سرمایه گذاری های مولد در بخش های مختلف اقتصادی است که بخشی از این برنامه ها به شکل کامل عملیاتی شده و بخشی دیگر در مسیر پیاده سازی و اجرا قرار دارد.

این وزارتخانه برای بهبود محیط کسب و کار جهت دستیابی به مسیرهای ثروت آفرینی، شغل آفرینی و کارآفرینی، افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری را هدف قرار داده است. رشد سرمایه گذاری های مولد به ارتقای توان تولید ملی، افزایش فرصت های شغلی، ‌افزایش سهم ایران از تجارت جهانی و همچنین مناسب سازی فضای کسب و کار منجر می شود.

مهم ترین برنامه ای که در این چارچوب پایه ریزی شده، بسته رونق تولید است تا آثار منفی شرایط موجود بر بخش های تولیدی به نوعی جبران شود و زمینه افزایش ظرفیت و رشد و ارتقای تولیدات جدید فراهم بیاید.

وزارت اقتصاد از جمله سیاست های رونق ساز را بر مدار «تثبیت و تعمیق بازار ارز» قرار داده است. بر این اساس، ‌ توسعه بازارهای صادراتی، سیاست های ارزی مشوق رونق تولید و همچنین تجهیز منابع مالی جدید برای تامین مالی بنگاه های تولیدی از طریق تحقق سیاست های پولی و اعتباری در دستور کار قرار گرفته است. ثبات نسبی قیمت ارز طی ماه های اخیر مهم ترین نشانه از تحقق این سیاست است که نتیجه آن را می تواند در بازار مسکن به شکل اثرپذیری قیمت ها از ثبات ارز مشاهده کرد. قیمت مسکن در دو ماه اخیر هر ماه حدود ۳ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش پیدا کرد.

 

بخشنامه گزارش‌گیری وجوه اداره شده ابلاغ شد

بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص گزارش وجوه اداره شده ابلاغ شد. در این بخشنامه که با امضای وزیر اقتصاد ابلاغ شده می خوانیم: بانک های عامل حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، ضمن رعایت تکالیف مقرر در مفاد ماده ۶ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب ۱۳۸۰) و همچنین ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی بند (ل) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) موظف هستند، گزارش آخرین وضعیت حساب وجوه اداره شده در خصوص طرح‌های معرفی شده، طرح‌های مصوب، نوع و میزان حمایت از آنها، تسهیلات پرداختی قطعی، مبالغ تعهد شده، اقساط وصول شده، پرداختی به خزانه، مانده حساب نزد بانک عامل یا صندوق و همچنین مانده اقساط معوق (سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول به تفکیک اصل و سود) را به همراه سایر اطلاعات تفصیلی مربوط، به دستگاه‌های اجرایی واگذارکننده اعتبار اعلام نمایند. بدیهی است اقلام اطلاعاتی مذکور می‌باید در مقاطع سه ماهه (فصلی) به‌روزرسانی شود.

 

ارتباط اتاق بازرگانی با وزارت صمت باید تنگاتنگ و منجر به تصمیمات مشترک باشد

رضا رحمانی امروز سه شنبه (۲۳ مهرماه) در جلسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با بیان و تاکید بر این مطلب، افزود: اهمیت این ارتباط به خصوص در شرایط تحریم بیشتر احساس می شود و اتاق باید این ارتباط را به بدنه فعالان اقتصادی منتقل کند.

 

او با اعلام اینکه محدودیتی برای حضور در جلسات با فعالان بخش خصوصی ندارم، یادآوری کرد: در سفرهای استانی که داریم نیز، اینگونه جلسات را برگزار می کنیم اما اجرایی شدن موارد مصوب در این جلسات باید به جد پیگیری شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع سهم صنعت از تسهیلات بانکی، گفت: بانک مرکزی این سهم را ۲۷ درصد اعلام کرده است، اما این سهم باید برای حمایت از تولید بیشتر شود و این مهم را با کمک بخش خصوصی پیگیری می کنیم.

 

رحمانی برگزاری اینگونه جلسات را برای رسیدن به یک اجماع مشترک در پیشبرد امور مفید و موثر دانست و افزود: جلسات باید به خصوص در این شرایط تحریمی منجر به تصمیمات خاص شود تا اثرات خود را به صورت ملموس نشان دهد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد شیراز اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم سرزمین وحی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سوم اردیبهشت ماه اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و امام خمینی به سرزمین وحی اعزام شدند. زائران از امروز سوم اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه جا شدند و اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی رفتند.

طی این ۱۰ روز دو پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شد و در مجموع ۲۲ پرواز انجام خواهد شد که در هر پرواز حدود ۲۶۰ زائر جا به جا خواهند شد.

در طول این ۱۰ روز دوهزار و ۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲ هزار ۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی اعزام می‌شوند که در مجموع حدود پنج هزار و ۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

آئین بدرقه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید عبد الفتاح نواب نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و جناب آقای سید عباس حسینی رئیس محترم سازمان حج و زیارت ساعت ۲ بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ترمینال سلام برگزار شد.

عملیات عمره مفرده قرار بود، پس‌از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) و از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد در سال گذشته رسماً این پروازها لغو شد.

کد خبر 6084788 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • نخستین پرواز حج تمتع ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود
  • اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی
  • آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم حج شدند
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم سرزمین وحی شدند