Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:42:06 GMT

پرداخت تسهیلات به زنان روستایی و عشایری

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۱۴۷۱

پرداخت تسهیلات به زنان روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در سازمان امور عشایر کشور با بیان نتایج پروژه صندوق‌های خرد محلی در روستاها، گفت: یکی از نتایج ارزشمند صندوق خرد محلی، شبکه‌سازی صندوق است که با این اتفاق زنان روستایی به عنوان سهامدار شناخته می‌شوند و وام دادن به آنها از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فخرالسادات بنی‌هاشم در همایش ملی زنان روستایی و عشایر، بیان کرد: معاونت امور زنان و خانواده به عنوان متولی حمایت از زنان روستایی و عشایری، در سال‌های گذشته در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی امضا و اجرا کرده که یکی از آن‌ها ترویج تولید محصولات استاندارد و گواهی شده است.

 وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد، معاونت امور زنان و خانواده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسیده است، گفت: ارزیابی ما از این تفاهم‌نامه این است که فرهنگ تولید محصول استاندارد نهادینه و وارد زندگی مردم روستایی و عشایری شود.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در سازمان امور عشایر کشور پیام اصلی همایش را، حمایت و پشتیبانی از زنان روستایی و عشایری برای ارتقای توانمندی‌های آن‌ها دانست و افزود: مخاطبان همایش زنان روستایی و عشایر؛ سیاستمداران، برنامه‌ریزان و درواقع حکمرانان هستند تا با تلاش آنان، زنان روستایی به خدمات آموزشی_بهداشتی، منابع مالی، بازار و مراکز عرضه و فروش محصولات‌شان دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: اکنون زمان آن است که برنامه‌ریزان، برنامه‌ها را به سمتی هدایت کنند تا راه دسترسی زنان روستایی به خدمات تسهیل شود که این امر با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد شد و این همکاری در کشور ما شروع شده که دستاوردهای بسیار ارزشمندی خواهد داشت.

۱۱ درصد از نیروهای کار بخش کشاورزی زنان روستایی و عشایر هستند

همچنین در این همایش رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در ایران ۱۱ درصد از بهره‌برداران و نیروی کار بخش کشاورزی را،  زنان روستایی و عشایر و در جهان ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

کاظم خاوازی بیان کرد: در بخش توانمندسازی زنان روستایی، آموزش زنان روستایی و تامین منابع مالی برای آنها مهم است که در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی، تشکیل صندوق‌های خرد زنان را هدف قرار داد و به وسیله این صندوق‌ها یکسری از منابع از طریق خود روستاییان  و بخشی دیگر هم از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به کمک صندوق کارآفرینی امید معادل ۱۸ هزار صندوق خرد ایجاد شد و از این تعداد هم‌اکنون ۳ هزار و ۲۰۰ صندوق خرد در روستاهای مختلف فعال هستند که موجب ایحاد مشاغل بسیار متنوع، توانمندسازی زنان روستایی و عشایری و رونق تولید خواهند شد.

خاوازی با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات به افرادی است که آموزش‌های لازم را دیده باشند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی ۳ هزار نفر مربی را برای آموزش زنان روستایی و عشایری عازم روستاها کرده است که  ۵۰ هزار نفر زن روستایی را آموزش داده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: عضوگیری صندوق‌های خرد در روستاها متفاوت است و به طور میانیگن هر صندوق ۳۰ نفر عضو می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، امروز (سه‌شنبه ۲۳ مهرماه) همایش ملی زنان روستایی و عشایری به مناسبت روز جهانی زنان روستایی، با حضور علی ربیعی (سخنگوی دولت)، معصومه ابتکار (معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری) و عبدالمهدی بخشنده (معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی) برگزار شد.

در این همایش از تندیس صندوق خرد محلی، رونمایی و تفاهم‌نامه ایجاد صندوق خرد محلی برای حمایت از زنان روستایی و عشایری به وسیله مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون وزیر کشاورزی امضا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عشاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   انتخابات تسهیلگران زن روستایی در روستای آفان توسط کارشناس زنان روستایی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد و با همکاری مرکز جهاد کشاورزی منگور شرقی و شورای روستا برگزار شد.

در این جلسه بعد از توضیحات لازم در خصوص تسهیلگری و وظایف تسهیلگر در همه عرصه ها بالاخص در پروژه پرورش مرغ بومی با رای گیری از بین حاضرین دو نفر به عنوان تسهیلگران اصلی و علی البدل به عنوان رابط برای ادامه همکاری های لازم در پروژه مذکور انتخاب شدند.

در پایان این جلسه نیز ۲۰ نفر داوطلب از بین زنان روستایی علاقمند که تجربه پرورش طیور را داشتند جهت اجرای این طرح انتخاب شدند.

  

دیگر خبرها

  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان