Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:23:31 GMT

اهدای خون زنان در سمنان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۱۵۲۶

اهدای خون زنان در سمنان کاهش یافت

اسفندیار عزیزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۹۲۹ زن سمنانی در ۶ ماه نخست سال ۹۷ خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی افزود: تعداد زنان اهداکننده در ۶ ماه نخست امسال ۸۹۷ نفر بود که در مدت مشابه سال ۹۷ شاهد خون گیری از ۹۲۹ خانم بوده ایم.

عزیزی تعداد مراجعان در ۶ ماه نخست امسال را ۲۱ هزار و ۷۳۵ نفر عنوان و بیان کرد: تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۰ نفر از این آمار از اهداکنندگان مستمر استان سمنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۱۴ هزار نفر از مراجعان ۶ ماه نخست امسال، موفق به اهدای خون شدند و یک هزار و ۵۸۲ نفر اهدای پلاسما و ۶۷ نفر اهدای پلاکت انجام شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ادامه داد: ۱۶ هزار و ۲۵۱ نفر از مراجعان ۶ ماه نخست سال ۹۸ در استان سمنان مرد و ۸۹۶ نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه سهم زنان در استان سمنان نسبت به مردان بسیار ناچیز است، افزود: میانگین سهم بانوان در کشورهای توسعه‌یافته در اهدای خون حدود ۵۰ درصد است و بانوان باید با همت بیشتر فاصله خود را با میانگین دیگر کشورها کاهش دهند.

وی بابیان اینکه امکان اهدای خون برای افراد ۱۸ تا ۶۰ سال وجود دارد،‌ ادامه داد: آقایان هر سه ماه و بانوان هر چهار ماه یک‌بار می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اظهار داشت: درمجموع این استان از نظر تامین نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن مشکلی ندارد و از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر یک هزار نفر و داشتن بالاترین تعداد اهداکننده مستمر در کشور سالیان متعدد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

میانگین سنی اهداکنندگان خون در سمنان ۳۷ سال است

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه میانگین سنی اهداکنندگان خون در سمنان ۳۷ سال است، اضافه کرد:  داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم، بر استمرار امر خداپسندانه اهدای خون تاکید کرد و گفت: تمام پایگاه های ثابت در استان سمنان آماده دریافت خون از شهروندان، مسافران و گردشگران هستند.

سمنان، استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور ۲۷ و در استان سمنان ۴۶ اهداکننده است، ۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.

۷۳۵۹/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان اهدای خون سازمان انتقال خون ایران بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسین زاده ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به امانت گرفتن یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰ نسخه کتاب در سال ۱۴۰۲ از کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: این شاخص به نسبت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برای شاخص امانت کتاب یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که ۹۳ درصد آن در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی محقق شد.

حسین زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی و مرجع در کتابخانه‌های عمومی خوزستان موجود است که علاقمندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهدای ۸۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: در این شاخص نیز رشد ۱۴۳ درصدی حاصل شده که امیدواریم امسال با طرح اهدای کتاب اهدای زندگی و با مشارکت مردم جذب بیشتری اتفاق بیفتد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به رشد ۱۹ درصدی عضویت در کتابخانه‌ها، گفت: پارسال ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر به عضویت درآمدند، در حالی که این رقم ۹۶ هزار و ۸۹۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ هزار و ۷۶۸ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی خوزستان، بیان کرد: مرجع مجازی یکی از خدمات کتابخانه‌ای عمومی محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۸۶ مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی دانلود شده است.

کد خبر 6077977

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف آباد شیراز
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت
  • چرا زوجین برای فرزند دوم دچار تردیدهای جدی می‌شوند؟
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد