Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:02:59 GMT

مبلمان شهری ساوه برای نابینایان مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۱۶۱۸

مبلمان شهری ساوه برای نابینایان مناسب نیست

 « مجید مبارک» روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی عصای سفید در گفت وگو با ایرنا افزود: فضاهای عمومی از جمله بوستان ها، فروشگاه ها، آموزشگاه ها، باشگاه های ورزشی، رستوران ها و محل عبور عابران به بانک ها برای نابینایان مناسب سازی نشده و از امکاناتی مانند اتیکت، فلش و منوهای بریل برای راهنمایی نابینایان در این مکان ها استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار داشت:اغلب نابینایان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و آ ن دسته نیز  که شاغل هستند، با وجود توانمندی ها و تسلط به دانش روز در محیط کار نادیده گرفته می شوند و بهایی به آنان داده نمی شود.

 به گفته مبارک اکنون ۱۳۰نابینا از ساوه و زرندیه در انجمن دشت امید ساوه عضویت دارند  و محور اصلی فعالیتها ی این مرکز در زمینه ریشه کن کردن بی سوادی در نابینایان و خارج کردن روشندلان از انزوای اجتماعی و سوق دادن آنان به سمت یک زندگی پویا است.

وی گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی، آموزش تئاتر، شطرنج، آموزش خط بریل، سواد آموزی و تشکیل گروه های سرود ، کلاسهای ورزشی مانند شنا، شطرنج، گلد بال و... از دیگر فعالیت های مرکز به شمار می رود.

 مبارک ادامه داد: افرادی که در سنین مختلف به ویژه از ۱۵ سالگی به بعد نابینا می شوند، به  مشکلات روحی و روانی زیادی دچار شده   و آسیبهای اجتماعی می بینند که انجمن آنها را شناسایی کرده  و زندگی نابینایی را به آنها آموزش می دهد و نشاط و امید را در آنها تقویت می کند.

مدیر انجمن نابینایان دشت امید ساوه  از شهروندان درخواست کرد در صورت شناسایی افراد نابینا و کم بینا، آنها را به این انجمن معرفی کنند تا از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

 انجمن  نابینایان دشت امید ساوه  با هدف ساماندهی امور نابینایان و با شعار "نابینایان امروز فرزندان جامعه" در سال ۸۵ تاسیس شده و شهرستان های ساوه و زرندیه را تحت پوشش قرار می دهد.

 ۹۹۲۱/۶۵۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عصای سفید ساوه روز جهانی نابینایان معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898307

دیگر خبرها

  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد