Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، گفت: نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی در بندرشهیدرجایی به آب انداخته شد.

اله مراد عفیفی پور افزود: این نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی است که به همت متخصصان داخلی در کشور تولید و نصب شد.

او بااشاره به اینکه بویه‌های پلی اتیلنی پیشرفته‌ترین نوع بویه در جهان محسوب می‌شوند افزود: ساخت هر بویه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد و سبب اشتغال حدود ۴۰ نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی‌های داخل کشور در مدت ۲ ماه تولید شده است.

بویه‌ها یا علایم شناور دریایی پیش از این از استرالیا و کشور‌های اروپایی وارد و در آبراهه‌های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب‌های تنگه هرمز نصب می‌شدند.
وی گفت:
عفیفی پور افزود: بویه شناور دریایی با همکاری مشترک دو شرکت فعال تولیدی و تجهیزات دریایی ساخته شده است.

او گفت: نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل برای تعادل، شناوری و ثبات رنگ در حوضچه بندر شهید رجایی بندرعباس به آب انداخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ابتدای سال آینده تولید بویه به تولید انبوه می‌رسد و در دسترس بنادر و سواحل منطقه خلیج فارس و سایر استان‌های ساحلی کشور قرار می‌گیرد.

بویه ها، علایم شناور دریایی هستند که مسیر‌های دریایی را برای تردد ایمن کشتی‌ها و شناور‌های عبوری در دریاها، کانال‌های دریانوردی و سایر آبراهه‌ها فراهم می‌کنند.
نبود.
این علایم مهم کمک ناوبری، احتمال بروز خطراتی در صنعت دریانوردی همچون تصادف، به گل نشستن و سایر آسیب‌ها برای شناور‌ها وجود دارد.


انتهای پیام/ر


ساخت نخستین بویه پلی اتیلنی در هرمزگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره بنادر و دریانوردی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی بروغنی گفت: یک فروند شناور جست وجو و نجات سبک وزن و پرسرعت معروف به Rib مخصوص انجام عملیات در نقاط کم عمق و سواحل پس از بازسازی در سرسره بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.‌

وی در توضیح مشخصات فنی شناور یادشده گفت: این شناور با آبخور کمتر از نیم متر و سبک وزن بعد از نصب کولار به آب اندازی شد تا بعد از انجام سایر تنظیمات آماده به کار شود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: این شناور با سرعت حداکثر ۴۰ گره دریایی دارای هشت متر طول، سه متر عرض و ۳۰ سانتیمتر آبخور است.

بروغنی مهم‌ترین مأموریت و کاربری این شناور را نجات افراد مضطر در مناطق کم‌عمق و سواحل عنوان کرد که سایر شناورها قادر به انجام عملیات جست وجو و نجات در آن مناطق نیستند.

نیمه فروردین‌ماه امسال نیز با پایان کار تعمیرات اساسی و زیرآبی یدک‌کش‌های 'محرم و عسلویه ۲ از بندر بوشهر' در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این دو یدک‌کش نیز به چرخه خدمات دریایی برگشتند.

کد خبر 6078682

دیگر خبرها

  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات دریایی در بندرشهیدرجایی
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • میزبانی اسکله‌های گلستان از ۷۵ هزار گردشگر دریایی