Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قوه قضائیه باید به مفاسد اقتصادی در مورد کاغذ هم ورود پیدا کند تا شاهد کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان این کالای مهم فرهنگی باشیم.

سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‎و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه جهت هماهنگی در مورد موضوع کاغذ کمیته‌ای تشکیل شده است، گفت: این گروه اولویت‌ها و موضوعات مربوط به توزیع سهمیه‌های کاغذ را بررسی می‌کند و وزیر ارشاد هم تاکید کرد که بر حسب حجم و تیراژ، ارز لازم برای کاغذ اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این اتفاق نظر وجود دارد که موضوع کمبود کاغذ تا اندازه‌ای حل شده است، اما حتما کارشکنی‌هایی به علت ضعف نظارت وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: با توجه به ثبات نرخ ارز و واردات کاغذ، مشکل این کالای مهم تا حدی حل شده و برای حل بقیه موضوعات باید شبکه توزیع این کالا مورد نظارت بیشتری قرار بگیرد؛ همچنین واسطه‌ها حذف شود و در پی آن، دستگاه‌های مسئول به طور مستقیم کاغذ را توزیع کنند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه دیوان محاسبات درکمیته مذکور حضور دارد، تصریح کرد: هرچند متولی اصلی وزارت ارشاد است، این دیوان هم باید نظارت‌های ویژه خود را انجام دهد و بقیه دستگاه‌ها هم باید بر موضوع نظارت تاکید بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  افزایش ۱۰ برابر قیمت کاغذ در یک سال با هیچ فرمولی قابل محاسبه نیست/ مجلس تصمیمات جدی درباره تنظیم بازار کاغذ خواهد گرفت

او یادآور شد: قرار است که کمیته کاغذ جلسات مرتبی داشته باشد که این گروه گزارش‌های خود را به کمیسیون می‌آورد؛ پس از تعطیلات پیش‌رو، موضوع کمبود و گرانی کاغذ پیگیری خواهد شد.

ذوالقدر با بیان اینکه کاغذ هم مانند بقیه کالا‌های مصرفی با وجود گرانی اخیر در صورت ثبات قیمت به بهای پیشین خود باز نمی‌گردد، تاکید کرد: گزارش‌هایی از احتکار و وجود واسطه‌ها آمده است که بیان می‌کند، خریداران کاغذ به ناچار باید از واسطه‌ها و دلالان این کالای مهم را دریافت کنند.

او افزود: در جلسه‌های مشترک با حضور وزیران ارشاد و اقتصاد، بر بیشتر شدن نظارت‌ها و جلوگیری از واسطه گری تاکید کردیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه سودجویان در هیچ چیزی رحم نمی‌کنند، گفت: این دلالان به دلیل کمبود نظارت بر بازار کاغذ هم وارد شده‌اند؛ نظارت بر بازار این کالا با وجود تعامل همه دستگاه‌های مربوط، به حد مطلوب می‌رسد.

ذوالقدر تاکید کرد: دیوان محاسبات و قوه قضائیه هم موظف به پیگیری این موضوع و شکایت‌های مربوط هستند؛ قوه قضائیه همانگونه که به بی قانونی‌های مختلف رسیدگی می‌کند، باید به مفاسد اقتصادی در مورد کاغذ هم ورود پیدا کند تا شاهد کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان این کالای مهم فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان

سید عماد شاهرخی در حاشیۀ برگزاری طرح تشدید بازرسی‌ها در بازار کالا‌های اساسی لرستان، گفت: ۵۰ تیم بازرسی نظارت بر بازار کالا‌های اساسی را در این استان به‌عهده دارند.

او با اشاره به انجام ۸۲ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی لرستان در سال گذشته، اضافه کرد: این بازرسی‌ها به تشکیل شش هزار پرونده منجر شده‌است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام جریمۀ ۲۷۰ میلیارد تومانی برای واحد‌های صنفی متخلّف در این استان، متذّکر شد: فروشندگان درج قیمت و قیمت مصوّب روی کالا‌های اساسی را رعایت کنند.

او با تأکید به انجام ۹ هزار و ۴۰۰ بازرسی از بازار کالا‌های اساسی طی دو ماه اخیر، بیان کرد: ۹۰۰ پرونده برای عدم رعایت قانون در واحد‌های صنفی تشکیل شده‌است.

شاهرخی یادآور شد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر فعالیت کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های بسته‌بندی وابسته به دام، طیور و آبزیان از امروز توسط ۵۰ تیم بازرسی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام داد: مردم در تماس با سامانۀ ۱۲۴ هرگونه تخلف در حوزۀ کالا‌های اساسی را اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟