Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانعلی خالقی روز سه شنبه با ارسال گزارش عملکرد خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) برای خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس، اعلام کرد که این خدمات شامل اسکان، تغذیه، ویزیت پزشکی، کفاشی، خیاطی و آرایشگاه بوده است.

وی افزود: از ۱۴ تا ۲۲ مهر تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۲ زائر اربعین حسینی از خدمات اسکان و تغذیه، ۱۰ هزار و ۳۴۳ نفر از انواع خدمات سرپایی پزشکی (ویزیت، دریافت دارو، پانسمان و تزریقات)، ۱۱۸۵ نفر از خیاطی و تعمیرات ساک، ۹۰۰ نفر از آرایشگاه و ۱۳۰۰ نفر هم از خدمات کفاشی موکب حضرت یحیی زید (ع) گنبدکاووس استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالقی اضافه کرد: در مدت یاد شده در مجموع ۶۲ هزارو ۷۰۰ پرس غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و تعداد ۳۰ هزار و ۳۷۴ مورد میان وعده و چای بین زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر کربلای معلی توسط خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس توزیع شده است.

به گفته، ارائه خدمات موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس به زائران اربعین حسینی تا یک روز بعد از این رخداد بزرگ فرهنگی در کربلای معلی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، عضو هیات امنای موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس قبل از عزیمت کاروان ۶۳ نفره خادمان و ارسال ۱۶ دستگاه کامیون و کامیونت شامل کمک‌های مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان به عراق نیز گفته بود که ارزش کمک‌های اهدایی مردم به این موکب امسال چهار میلیارد ریال بوده است.

امسال سومین سال فعالیت موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در شهر کربلای معلی می‌باشد که به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی خدمات می‌دهد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

۱۸۶۰/۳۰۳۹/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس موکب اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد. این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند. مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده های آنها قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی