Web Analytics Made Easy - Statcounter

با کمک چاپگر ۴ بعدی سازه‌های پلاستکی شکل «خطی» یک بعدی که با سیستم‌های «A-line» تولید می‌شود می‌توانند در اثر حرارت ایجاد شده، خود را به شکل از پیش تعیین شده خم کنند و پیچ بخورند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، یک خط (a line) کوتاه‌ترین فاصله میان دو نقطه است، اما «A-line» یک سیستم چاپگر ۴ بعدی است که در دانشگاه کارنگی ملون توسعه یافته و مسیرغیرمستقیمی را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سازه‌های پلاستکی شکل «خطی» یک بعدی که با سیستم‌های «A-line» تولید می‌شود، می‌توانند در اثر حرارت ایجاد شده، خود را به شکل از پیش تعیین شده خم کنند و پیچ بخورند.
اشیا چاپ ۳ بعدی که دوباره تغییر می‌کنند، تعریف بسیار خوبی برای چاپ ۴ بعدی است. اما این فرآیند زمانی خاص است که از طریق دهانه باریکی انجام شود. به عنوان مثال میله‌ای که از داخل دهانه بطری عبور می‌کند ممکن است به قلابی تبدیل شود که می‌تواند اشیایی را از درون بطری بیرون بکشد. یا یک چفت بلند و باریکی که وارد قفل صندلی شود ممکن است پایه صندلی را در جای خود قفل کند.
روش A-line می‌تواند در ساخت دستگاه‌های مفید مثل فنر‌های کویل و انبرک‌ها استفاده شوند. تولید آن‌ها به صورت نهایی با استفاده از چاپگر‌های ۳ بعدی دشوار است، اما می‌تواند به راحتی به عنوان میله‌های که در آب داغ به شکل نهایی می‌رسند، چاپ شوند.
ساخت میله‌هایی که به اشیاء جدید تغییر شک می‌دهند؛ عملی است که لینینگ یائو استادیار موسسه تعامل انسان و کامپیوتر CMU و همکارانشان در آزمایشگاه از یک پرینتر ۳ بعدی معمولی و یک نوع ماده ترموپلاستیک استفاده کردند. یائو توضیح داد: «چاپ خطی مشکل نیست، اما طراحی نرم افزار‌هایی برای شبیه سازی و ساختن این خط‌ها باید توسعه پیدا کنند.»
این گروه برای تولید اشیا از اسیدپلی‌لاکتیک که رایج‌ترین ماده در چاپ سه بعدی است استفاده کردند. کنترل نحوه تغییر شکل اشیا بر اساس فواصل بخش‌های فعال و غیرفعال، ضخامت بخش‌ها و نحوه پرینت هر بخش امکان پذیر است.
این طرح توسط گروه یائو توسعه یافته و شامل هشت نوع خمش است که می‌تواند برای اشکال هندسی ساده یا پیچ شده با هم ترکیب شوند. این طرح شامل ابزار‌هایی است که به کاربران کمک می‌کند تا این طرح‌های مختلف را با هم ترکیب کنند و به اشکال مورد نظر برسند.
یه تائو، یک محقق از دانشگاه ژجیانگ گفت: «این تیم با فرو بردن میله‌های مهندسی شده در آبی با دمای ۱۷۰ درجه فارنهایت آن‌ها را خم می‌کنند.» با استفاده از الیاف کربنی که برای گرمایش مقاومتی می‌توان گرمای لازم برای تغییر شکل را ایجاد کرد.
یکی از مزیت‌های میله‌های A-line این است که می‌توانند مسطح فرستاده شوند و در مکان مورد نظر برای کاربرد‌های مختلف استفاده شوند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری چاپگر 4بعدی پرینتر 3بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت‌الله درچه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم عمرانی از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست‌های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت الله درچه‌ای خبر داد و اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های سرزمین تخت فولاد را وجود مشاهیر و علمای برجسته است و در این راستا بیش ۱۲۰۰ شخصیت شاخص شامل علما و بزرگان دینی، عرفا و فلاسفه، وعاظ، روزنامه نگاران و هنرمندان در این سرزمین آرمیده‌اند.

وی افزود: هرکدام دارای یک مکتب هستند و می‌توانند برای جامعه امروزی الگویی مؤثر باشند و بر همین اساس هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای برای معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های آرمیده در تخت فولاد شده است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اعلام کرد: دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی در محضر ویژه شخصیت گرانمایه آیت الله درچه‌ای خواهد بود که با توجه به ابعاد شخصیتی، سیاسی، کلامی و اجتماعی وی در قالب دو میز گفت‌وگو با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

عمرانی ادامه داد: نشست اول بررسی ابعاد سیاسی اجتماعی آیت الله درچه‌ای است که در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، همچنین نشست دوم با رویکرد بررسی ابعاد کلامی اعتقادی آیت الله سید محمد باقر درچه ای در تاریخ ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه نیم آورد برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت ثبت نام و شرکت در نشست‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس حاصل فرمایند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیّد محمّدباقر دُرچه‌ای (۱۲۶۴-۱۳۴۲ ق)، فقیه شیعه و از اساتید حوزه علمیه اصفهان است؛ او در نجف نزد میرزای شیرازی و میرزا حبیب‌الله رشتی و در اصفهان نزد سید محمدباقر خوانساری شاگردی کرد. سید ابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله بروجردی، میرزا علی آقا شیرازی و حاج آقا رحیم ارباب نزد ایشان شاگردی کرده‌اند.

کد خبر 747082

دیگر خبرها

  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • اطلاعیه مهم تراکتور در مورد سرمربی بعدی
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • ابعاد ژئوپلیتیکی جنگ غزه
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس