Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیواستریت تایمز مالزی روز سه شنبه  با انتشار گزارشی دراین زمینه نوشت: عظمی عبدالحمید رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی " ماپیم " در پایان مجمع "فلسطین- کشمیر؛ مبارزه برای آزادی و تعیین سرنوشت"در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد با قرائت بیانیه ای که مورد توافق گروههای شرکت کننده در این مجمع بود تاکید کرد: تعیین سرنوشت یک حق و مطالبه قانونی مردم در فلسطین اشغالی و کشمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این امید وجود دارد که جامعه بین الملل به ویژه مسلمانان ، از این حق مردم در کشمیر و فلسطین حمایت کنند.

به گفته وی ، بیانیه این گروهها قرار است این بیانیه تسلیم  دفترماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، دفتر سازمان ملل ، دیپلمات های مقیم مالزی ، سازمان های غیر دولتی و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی ارسال شود.

این بیانیه روز گذشته به امضای 15 نهاد مدنی در مالزی از جمله رئیس سازمان فرهنگی فلسطین در مالزی، معاون مرکز مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی و سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی رسیده است.

اتحاد مساجد جهانی در دفاع از مسجد الاقصی، مرکز امور اقلیت مسلمانان؛ سازمان عدالت و توسعه ، گروه کاری مسجدالاقصی ؛ شورای هماهنگی دفتر شبکه غیردولتی فعالیت های بشردوستانه دفتر شیخ الاسلام، تایلند از دیگر امضا کنندگان این بیانیه بودند.

دراین بیانیه  آمده است: مردم در کشمیر و فلسطین در 70 سال گذشته مجبور به تحمل اشغال و تعرض به حقوق بشر توسط اشغالگران خارجی بودند.

امضاکنندگان بیانیه تاکید کردند:  این درحالی است که فلسطینی ها و کشمیری ها حق تعیین سرنوشت خود را دارند و در مورد فلسطین باید به مهاجران فلسطینی حق بازگشت به سرزمینشان داده شود و تقاضای هر دو ملت برای تعیین سرنوشت، تقاضایی قانونی است.

نهادهای مدنی در مالزی در این بیانیه خواسته اند تا سربازان هندی از کشمیر عقب نشینی کنند تا دراین منطقه وضعیت به حالت عادی بازگردد. علاوه براین فلسطینی ها نیز باید حق بازگشت به سرزمین خود را به دست آورند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشمیر پاکستان مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه

هزاران نفر از مردم استانبول در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز هزاران نفر از مردم استانبول با شرکت در یک راهپیمایی حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.

این راهپیمایی در اعتراض به محاصره مردم غزه و برای برداشتن محاصره این منطقه و همچنین آزادی فلسطین از دست رژیم صهیونیستی برگزار شد.

تظاهر کنندگان شعار می دادند که اسرائیل نابود است فلسطین پیروز است.

روز گذشته نیز اسماعیل هنیه به همراه دیگر رهبران جنبش حماس با سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان در استانبول دیدار کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه+ فیلم