Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدقاسمی روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری استان قزوین افزود: برگزاری یک انتخابات شکوهمند موجب نشاط سیاسی و اجتماعی می شود و دلگرمی و اعتماد مردم به نظام را در پی دارد.
وی یادآورشد: طی 40 سال گذشته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمن همیشه تلاش کرده با سیاه نمایی و دروغ پردازی حضور مردم را کمرنگ جلوه دهد و با انواع و اقسام حیله ها و فتنه ها مانع حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای شود، اما همیشه حضور پرشور مردم در زمان برگزاری انتخابات و پای صندوق رای توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان قزوین اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب همیشه تاکید فراوان داشته و دارند که انتخابات باید پرشور و در سلامت کامل برگزار شود و وظیفه ما نیز این است که به گونه ای عمل کنیم تا حضور مردم در این صحنه سیاسی حداکثری باشد و از آراء مردم که حق الناس است، صیانت کنیم.
قاسمی اظهار داشت: با بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه تحت عنوان " تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی"، عملا دستگاه قضایی با مسئولیت پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات، وارد فضای انتخابات شده و در این خصوص ستاد استعلامات دادسرا تشکیل و نماینده ثابت دادستان در کمیته امنیت انتخابات استان  قزوین معرفی شده و بزودی شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی معین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:  دستگاه ها و نهادها و آحاد جامعه باید در برگزاری انتخابات به عوامل نظارت و اجرایی کمک کنند و عوامل برگزاری نیز باید در کمال بی طرفی و بدور از مسائل سیاسی و جناحی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گفته دادستان قزوین اگر عوامل برگزاری انتخابات از مسیر قانون و بی طرفی خارج شوند دیگر نمی توان از سایرین انتظار رعایت قانون را داشت.
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات باید نگاه پیشگیرانه داشته باشیم، افزود: در مدت زمان باقیمانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در راستای امر پیشگیری ، جلسات متعددی را با کاندیداها، افراد تاثیرگذار بخصوص فعالان فضای مجازی داشته باشیم تا از تنش ها و حواشی احتمالی جلوگیری شود و البته مردم در برگزاری انتخاباتی پرشور نقش اساسی دارند.
قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش کاندیداها در آرام نگه داشتن جو انتخابات بسیار حساس است زیرا بر اساس تجربه ، برخی حوزه های انتخابیه ذاتا تنش زا است و کاندیداهای آن حوزه باید در آرام نگهداشتن فضا و نظارت بر طرفداران خود بسیار دقت کنند و نباید به گونه ای عمل کنند که موجب تنش در بین طرفداران شود زیرا در شرایط ناآرام نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد و گاها رفتار آنها ضد تبلیغ خواهد شد.
وی تاکید کرد: متاسفانه بداخلاقی ها در برگزاری انتخابات وجود داشته و در دوره های گذشته نیز پرونده های قضایی برای برخی افراد تشکیل و منجر به برخورد های قضایی شده است اما خوشبختانه این تخلفات در سرنوشت و نتیجه انتخابات تاثیرگذار نبوده است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همانند گذشته با جدیت تمام در برگزاری انتخاباتی حداکثری توام با آرامش تلاش خواهد کرد و در بحث تخلفات این حوزه نیز نگاه پیشگیرانه خواهد داشت اما در برخورد با متخلفان با هیچ جناح، گروه و سلیقه سیاسی تعارف نداشته و برخورد با متخلفان قاطعانه خواهد بود.

وی تاکید کرد که برگزاری یک انتخابات پرشور و توام با آرامش برای نظام جمهوری اسلامی جنبه حیثیتی دارد و بدون شک بداخلاقی های انتخاباتی در سطح مشارکت مردم تاثیرگذار است.
قاسمی به رصد فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تاثیر فضای مجازی در حوزه انتخابات بسیار گسترده است و می تواند هم کارکرد مثبت و هم منفی داشته باشد، از این رو رصد فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و دستگاه قضایی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به کنترل این فضا باید اهتمام ویژه ای داشته باشند و نباید به گونه ای باشد که خواسته و ناخواسته سبب تنش در سطح جامعه شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه تاکید کرد: برگزاری امر انتخابات یک کار جمعی و گروهی است و نباید جزیره ای عمل کنیم و همه باید در مسیر قانون گام بردارند.
قاسمی تصریح کرد: نمایندگان فعلی در ماه های منتهی به انتخابات باید بیشتر از دیگران قانون را رعایت کنند و نباید رفتاری داشته باشند که شائبه ای ایجاد کند زیرا حساسیت جامعه به عملکرد آنها بسیار زیاد است.
وی تاکید کرد: اموال و امکانات عمومی که در اختیار دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار دارد نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد و یا به نفع کاندیداها یا جریانات سیاسی استفاده شود و در صورت مشاهده برخورد قضایی صورت خواهد گرفت و همه باید تلاش کنیم تا هیچ شک و شائبه ای در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.
۷۳۸۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوقی و قضایی قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان