Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:39:00 GMT

ورود ۶۰ هزار زائر پاکستانی در دهه آخر ماه صفر به مشهد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۲۳۷

ورود ۶۰ هزار زائر پاکستانی در دهه آخر ماه صفر به مشهد

محمد تقی هاشمی در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و روند ورود زائران افغانستانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیست و دو هزار و ۵۵۴ زائر از کشور افغانستان وارد مرز دوغارون شدند و مورد استقبال قرار گرفتند. چهار موکب مرزبانی مستقر در نقطه صفر، موکب بزرگ آستان قدس رضوی با نام امام رضا (ع)، ‌موکب ستاد بازسازی عتبات و موکب ستاد مردمی افغانستانی‌های مقیم ایران دایر شده است و در بخش‌های مختلف به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی در خصوص اتباع خارجی مقیم متقاضی زیارت اربعین در خراسان رضوی، افزود: در داخل استان تا کنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مقیمین برای سفر به عتبات عالیات و راهپیمایی بزرگ اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، البته متقاضیان حضور در این همایش بزرگ به حدود ۲۲ هزار نفر می‌رسد که امیدواریم زمان برای ثبت نام این عزیزان داشته باشیم.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۵ موکب افغانستانی فعال هستند، گفت: همه زائران ورودی به مدت ۲۴ ساعت در استان مستقر خواهند شد و خدماتی در بحث اسکان، پذیرایی، ساماندهی و زیارت حرم امام رضا (ع) به آن‌ها ارائه می شود و پس‌از آن عازم مرز شملچه خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین دو موکب در کربلا، دو موکب در کاظمین، یک موکب بزرگ در شلمچه فعال است و بنا بوده که یک موکب نیز در نجف اشرف فعال شود که مجموعا از بدو ورود تا عراق و مسیر بازگشت ۲۷ موکب فعال و آماده ارائه خدمت خواهد بود.

هاشمی درباره ورود سایر اتباعی که از این استان به عراق اعزام می شوند، ابراز کرد: امسال در خراسان صرفا میزبان زائران افغانستانی نبودیم، بلکه با توجه به رشد ۱۵ هزار نفری زائران پاکستانی، گروهی به مشهد الرضا(ع) جهت زیارت مشرف شدند و از این شهر به کشور عراق اعزام می شوند، در همین راستا جهارموکب میزبان این زائران خواهد بود.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: حدود ۲۰۰ نفر از عراقی‌های مقیم خراسان رضوی و همچنین اتباعی از کشورهای بحرین و آسیای مرکزی هم با خدمات دهی امور اتباع به راهپیمایی اربعین اعزام شدند.

وی در خصوص دهه پایانی ماه صفر و ورود زائران رضوی نیز تصریح کرد: پیش‌بینی ما از ورود ۶۰ هزار زائر پاکستانی در دهه آخر ماه صفر به مشهد است، در همین راستا آماده میزبانی این عزیزان هستیم، در همین حال اتباعی از سایر کشورهای جهان نیز در مراسم شهادت علی بن موسی الرضا (ع) شرکت خواهند کرد.

کد خبر 4747632

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه صفر مرز دوغارون اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین شهرکرد خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم