Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس گفت: ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی‌ها نیست بلکه آمریکایی‌ها نمی‌گذارند و چنین فرصتی نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس و اینگو آپه، رئیس مجلس اتریش امروز (دوشنبه، 22 مهر) در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) دیدار و گفت‌وگو کردند.

 لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به ریشه دار بودن روابط ایران و اتریش، گفت: اتریش همیشه نقش متعادلی به مسائل داشته به ویژه بعد از توافق هسته‌ای، گام‌های خوبی برداشته البته روابط تجاری بین دو کشور باید افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید انتقاد لاریجانی از عدم کارایی اروپا در برجام

وی ادامه داد: علاوه بر روابط سیاسی مناسب بین دو کشور، با وجود تکیه بر مسائل فرهنگی باید بر مسائل علمی نیز تمرکز کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه شرایط منطقه به هم ریخته است و باید بدانیم چه کسی شرایط را اینگونه کرده است، افزود: داعش را چه کسی به وجود آورد؟ خانم کلینتون گفتند؛ ما درست کردیم!

 لاریجانی با بیان اینکه عامل موثر آشفتگی در منطقه، آمریکا است، اظهار داشت: به واقع در منطقه نگرانی وجود دارد و این مشکل در لیبی هم وجود دارد البته در مسئله یمن و سوریه از ابتدا گفتم باید مذاکره سیاسی شود اما برخی از کشورها قبول نکردند.

وی بیان کرد: آنها می‌خواستند از ابزار داعش برای خود استفاده کنند اما نمی‌دانستند گریبان خودشان را هم خواهد گرفت.

رئیس مجلس  تاکید کرد: ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی‌ها نیست بلکه آمریکایی ها نمی‌گذارند و چنین فرصتی نمی‌دهند چرا که نفت آنها در بودن این درگیری‌ها است و آمریکا دلیل مهم مناقشه ایران و عربستان است.

لاریجانی از اهمیت روابط دوجانبه دو کشور و افزایش مراودات فرهنگی و توریسم گفت و مطرح کرد: این همکاری‌ها را می توان گسترش داد و فقط باید اراده سیاسی وجود داشته باشد.

وی خطاب به رئیس پارلمان اتریش گفت: سیاستمداران کمتری در مسائل فرهنگی عمیق می شوند لذا تشکر می‌کنم که شما در مسائل فرهنگی عمیق می شوید.

همچنین در ادامه رئیس پارلمان اتریش با بیان اینکه به تازگی گروه دوستی اتریش با ایران از کشور ایران دیدن کرده‌اند و خوشبختانه روابط پارلمانی دو کشور در حال گسترش است.

وی گسترش روابط اقتصادی و توریستی با ایران را بسیار مهم دانست و افزود: ایران نقش با ثباتی را در منطقه و خاورمیانه ایفا می‌کند و این نشان می‌دهد نقش گفت‌وگو به هر راه حل دیگری ارجحیت دارد.

رئیس مجلس اتریش وضعیت منطقه را موجب نگرانی دانست و گفت: اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه و همچنین در یمن و لیبی نگران کننده است لذا از هر فرصتی برای ایجاد اعتماد میان ایران و عربستان سعودی استقبال می کنم.

وی با ابراز تاسف از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای، مطرح کرد: تنها راه حل موجود برای امنیت جهانی از نظر ما همین توافق هسته ای است.لذا امیدوارم آمریکا سیسات حساب شده تری را در پیش گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن علی لاریجانی رئیس مجلس خاورمیانه قوه مقننه مجلس توافق هسته ای عربستان سعودی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان

امیرعبداللهیان درباره سفر رئیسی به پاکستان نوشت: هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در شبکه ایکس در خصوص سفر رئیس جمهور‌ اسلامی ایران به پاکستان طی پیامی نوشت:

در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، 8 سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابطحجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به 10 میلیارد دلار می‌رسدیادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهمپاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت 10 میلیارد دلاری برای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم