Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس لندن خواستار توقف تظاهرات محیط زیستی‌ها شد . محیط زیست

پلیس لندن پس از دستگیری بیش از یکهزار و ۴۰۰ فعال محیط زیست در هفت روز گذشته، خواستار توقف همه تظاهرات آنها شد.

پلیس لندن با صدور دستورالعملی به طرفداران محیط زیست هشدار داد تا میدان مرکزی شهر لندن موسوم به ترافلگار را ترک کرده یا با آنها برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستورالعمل پس از آن صادر شد که معترضان قصد داشتند تا امروز مقابل دفتر پلیس در مرکز لندن تجمع کنند.

پلیس لندن

اعضای گروه «قیام علیه انقراض» دوشنبه هفته گذشته با هدف فشار بر دولت برای حفاظت از محیط زیست، میدان ترافلگار را که در نزدیکی دفتر نخست وزیری و پارلمان انگلیس واقع شده، تصرف کرده و بخش هایی از پایتخت را به حالت فلج درآوردند.

معترضان روز گذشته(دوشنبه)  یکی از چهار راه‌های اصلی و مهم شهر لندن در نزدیکی بانک مرکزی و سایر مراکز مالی پایتخت انگلیس را تصرف کردند تا اعتراض خود را به آنچه حمایت مالی شرکت‌ها از تشدید وضعیت آب‌وهوایی خواندند اعلام کنند.

بحران زیست محیطی

آنها با صدور بیانیه ای، نسبت به سرمایه گذاری‌های سنگین موسسات مالی در انرژی‌های فسیلی هشدار داده و تصریح کردند که اثرات تخریبی بحران زیست محیطی مساله جهانی است که همه انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده پلیس تا ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه امروز(سه شنبه) یکهزار و ۴۵۷ فعال محیط زیست را دستگیر کرد است.

معترضان شب گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کردند که ماموران پلیس لندن با توسل به زور، تظاهرات آنها را در میدان ترافلگار هدف قرار داده و شرکت کنندگان در این اعتراض «مسالمت آمیز» را بازداشت کردند.

در این بیانیه با اشاره به وضعیت فوق‌العاده آب‌وهوایی تاکید شده که پلیس باید به حق برگزاری تظاهرات اعتراضی احترام بگذارد.

با این حال گزارش ها حاکیست پلیس شب گذشته با زور معترضان را از چادر بیرون کشیده و میدان را تخلیه کرده است.

در این میان «الی چاونز» نماینده حزب سبز انگلیس در پارلمان اروپا هم که برای اعلام همبستگی با معترضان در میدان ترافلگار حضور داشت، توسط پلیس بازداشت شد.

طرفداران محیط زیست شب گذشته اعلام کرده‌اند که میدان ترافلگار را ترک کرده اما «شورش بین المللی» علیه تغییرات آب و هوایی ادامه پیدا می‌کند.

در همین حال منابع انگلیسی صبح امروز گزارش کردند که شماری از معترضان خود را به ساختمان‌ وزارت حمل و نقل چسبانده و تعدادی هم خیابان مقابل مقر اصلی پلیس در مرکز لندن را مسدود کرده اند.

فعالان محیط زیست در لندن خواهان شناسایی وضعیت فوق‌العاده آب هوایی از سوی دولت و کاهش ضایعات کربنی تا سال ۲۰۲۵ هستند. آنها می گویند تا رسیدن به درخواست‌های خود دست از تظاهرات برنخواهند داشت./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان‌ها

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «شناسایی و ارزیابی کارایی مایع و جامد حاصل از پیرولیز برگ نخل خرما برای کاربری در کشاورزی» عنوان طرح پژوهشی قنبر ابراهیمی، استاد دانشگاه تهران است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران اجرا شده است.

ابراهیمی، دانش‌آموخته دکتری تخصصی رشته صنایع چوب و کاغذ (سازه‌های چوبی) از دانشگاه میشیگان درباره این طرح گفت: حجم سالیانه برگ‌های هرس‌شده نخل خرما بسیار زیاد است و علاوه‌بر آن تنه‌های افتاده نخل خرما، حجم عظیمی از پسماند را تشکیل می‌دهند که البته مورد بهره‌برداری مفیدی قرار نمی‌گیرند. یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد که پسماند نخلستان‌ها، ماده خام مستعدی برای تولید فرآورده‌هاست؛ ولی هدف قراردادن این بهره‌برداری‌ها می‌تواند حاصلخیزی خاک نخلستان‌ها را تضعیف کند.

وی ادامه داد: با این‌وجود از این پسماند می‌توان مایعی به دست آورد که دارای پتانسیل جایگزینی سموم شیمیایی حشره‌کش است که آفت‌کشی زیستی می‌باشد و فاقد تأثیرات منفی شیمیایی در محیط‌زیست است.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: همچنین از این پسماند می‌توان ماده جامدی به دست آورد که عناصر پایه حاصلخیزی خاک را در بردارد و در صورت استفاده به فرم کود در نخلستان‌ها، پویایی غنای خاک را در پی خواهد داشت.

ابراهیمی تصریح کرد: در این تحقیقات به دنبال آن بودیم که برنامه‌ای را ارائه دهیم تا ادوات استقرار فرایند پیرولیز مازاد نخلستان‌ها را در حد توان خرید کشاورزان از تعاونی‌ها در اختیارشان قرار داده و با آموزش و تعلیمات اجرایی مختصر چگونگی به‌کارگیری آن به کشاورزان کاری کنیم که در ایام بیکاری به این کار مشغول شوند. چرا که ایام بیکاری کشاورزان در سال به حدود هفت ماه می‌رسد.

وی اضافه کرد: جایگزینی سموم شیمیایی مخرب محیط‌زیست در مبارزه با حشرات با نمونه تولید شده و استفاده از نتایج این تحقیق برای تولید کودی که به ارتقا و غنای حاصلخیزی خاک‌های زراعی کمک می‌کند؛ از جمله اهداف انجام این طرح بود.

این محقق در پایان خاطرنشان کرد: گرچه هدف اصلی این پژوهش، اعمال فرایند پیرولیز روی پسماند برگ و تنه نخل خرما در نخلستان‌های ایران و شناسایی موارد کاربرد سم و کود زیستی در کشاورزی بوده است؛ اما می‌توان از نتایج این تحقیق برای شناسایی روند بهره‌برداری از پسماند لیگنوسلولزی در نخلستان‌های ایران بدون آسیب رساندن به محیط‌زیست نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان‌ها
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین