Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@01:21:23 GMT

کشف ۵۷۰ تن موادمخدر در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۲۷۳

کشف ۵۷۰ تن موادمخدر در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: آموزش و پرورش بهترین و جامع‌ترین نهاد برای پیشگیری از مصرف موادمخدر است.

به گزارش ایسنا، ناصر اصلانی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان زنجان، در رابطه با تاریخچه تشکیل شورای مبارزه با موادمخدر در کشور، اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر از سال‌های اول انقلاب و زمانی‌که دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جنگ نظامی با کشور ناامید شده بودند، در صدد یافتن راهی برای ضربه به کشور بودند که با پخش موادمخدر در کشور، جنگ خاموشی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۴ دستگاه در ستاد مبارزه با موادمخدر کشور عضو هستند که در همه استان‌های کشور این ستاد با مدیریت استاندار آن تشکیل شده است. امروز موادمخدر یک پدیده چند بعدی بوده که اولویت اول در اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی، موادمخدر و اعتیاد است و در برهه کنونی ما در حوزه موادمخدر وضعیت خوبی نداریم؛ به طوری که سود قاچاق موادمخدر بیش از بانک‌داری و خودروسازی است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در ستاد مبارزه با موادمخدر، اقدامات خوبی در حوزه مقابله با موادمخدر صورت گرفته است. طبق آمار موجود میزان شیوع موادمخدر از سال ۲۰۰۵ تاکنون به ۵.۵ درصد رسیده است که این آمار شامل افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله می‌شود.

اصلانی در رابطه با آمار معتادان کشور نیز اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به آمار موجود، ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار ایرانی به اعتیاد مبتلا هستند و مستمر مواد مصرف می‌کنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۰ سال نخست پیروزی روند مصرف موادمخدر به دلیل تاثیرات مثبت دفاع‌مقدس و حفظ ارزش‌های آن توسط مردم رو به کاهش بوده ولی طی سال بعد این روند افزایش داشته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: امروز آموزش و پرورش بهترین و جامع‌ترین نهاد برای پیشگیری از موادمخدر بوده و اکنون حوزه‌های مقابله موادمخدر از نقطه صفر مرزی تا روستاها حضور داشته باشند، زیرا اعتیاد برای قشر خاصی نیست، بلکه اعتیاد مرزی ندارد و همه اقشاری که به این سمت و سو رفته‌اند اعم از افراد تحصیل کرده، شاغلان هستند.

وی در رابطه با پایین بودن میزان مصرف موادمخدر در استان زنجان، افزود: بیش از ۹۹ درصد مردم استان زنجان بومی هستند و در استانی که افراد غیربومی در آن کم باشد، فساد نیز کمتر است، به همین دلیل خوشبختانه میزان مصرف موادمخدر در استان زنجان پایین است. امروز شاهد رشد ۳۰ درصدی مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها هستیم و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتر شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال در کشور ۵۷۰ تن کشفیات موادمخدر داشته‌ایم و ۲۵۰ هزار نفر نیز در این حوزه دستگیر شده‌اند. در زمینه موادمخدر باید طوری بین اقشار مختلف جامعه آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی شود تا اگر این مواد در کف خیابان‌ها نیز در دسترس باشد، مردم به آن سمت نروند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد مخدر زنجان ستاد مبارزه با مواد مخدر ناصر اصلانی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری زنی که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به توزیع موادمخدر کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین باباپور اظهار کرد: چندی پیش مأموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، از طریق منابع خبری مطلع شدند که زنی موادفروش به نام سارا با یک دستگاه موتورسیکلت برقی اقدام به جابه‌جایی و توزیع موادمخدر کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت و آنها با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که متهم به شکلی بسیار ماهرانه، اقدام به جاسازی مواد مخدر در بدنه موتورسیکلت برقی خود کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه رصد لحظه به لحظه فعالیت این زن مواد فروش ادامه یافت، گفت: هم‌زمان نیز هماهنگی با مقام قضائی انجام و مجوزهای لازم دریافت شد و پس از آن مأموران در عملیات ضربتی در منزلش دستگیر به مقر انتظامی منتقل شد.

باباپور با بیان اینکه منزل و موتورسیکلت این زن نیز مورد بازرسی قرار گرفت، تصریح کرد: مأموران در جریان بازرسی از موتورسیکلت این زن شش کیلوگرم مخدر تریاک را که به‌طرز ماهرانه‌ای در بدنه موتور جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم در مقر انتظامی گفت: این زن در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و پس از آن به همراه مواد مخدر مکشوفه و پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

کد خبر 745525

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/سارا به دام پلیس افتاد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق