Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@21:03:36 GMT

تورم در پرتغال و ایرلند هم منفی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۵۴۶

ساعت24-تورم پرتغال در ماه سپتامبر منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شد.

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم پرتغال در دوازده ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹ بدون تغییر نسبت به بازه زمانی مشابه منتهی به دوازده ماه قبل در سطح منفی ۰.۱ درصد باقی ماند تا برای نخستین بار در تاریخ این کشور، نرخ تورم برای سومین بار متوالی منفی باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین بخش های مختلف، نرخ تورم مواد غذایی و نوشیدنی منفی ۰.۱ درصد، رستوران و هتلداری منفی ۰.۶ درصد، فرهنگ و آموزش منفی ۱.۴ درصد، ارتباطات منفی ۳.۹ درصد، لوازم منزل منفی ۰.۴ درصد و ارتباطات منفی ۳.۹ درصد بوده است. تورم تنها در دو بخش سلامت و لباس و پوشاک مثبت بوده و به ترتیب به ۰.۷ درصد و ۱.۵ درصد رسیده است.

متوسط نرخ تورم پرتغال در بازه زمانی ۱۹۶۱  تا ۲۰۱۹ معادل ۸.۴۶ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به می۱۹۷۷ با ۵۳.۹۰  درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژوئن۲۰۰۹  با منفی ۱.۶ درصد بوده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد در ماه سپتامبر به ۰.۲ درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل خود تغییری نکرده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم پرتغال در ماه سپتامبر ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.

از طرف دیگر نرخ تورم در دیگر کشور اروپای غربی یعنی ایرلند در دوزاد هماه منتهی به سپتامبر با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۹ درصد رسیده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم ایرلند پس از افزایش ۰.۵ درصدی در ماه اوت به منفی ۰.۲ درصد در ماه سپتامبر رسید.

متوسط نرخ تورم ایرلند در بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۴۶ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر۱۹۸۱ با ۲۳.۱۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به اکتبر۲۰۰۹  با منفی ۵.۵۶ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت

حسین محمدی گفت: نرخ تورم سالانه استان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ برابر ۳۸.۷ درصد بود و زنجان، ششمین استان با نرخ تورم سالانه پائین در کشور بوده و در بین استان های همجوار کمترین نرخ تورم را داشته است.

وی با بیان اینکه در تورم نقطه به نقطه نیز زنجان جزو استان های دارای نرخ پایین قرار گرفت، اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه به این معناست که خانوارهای استان به طور میانگین در سال گذشته ۲۷.۲ درصد بیشتر از اسفند ۱۴۰۱ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کردند.

محمدی به فرآیند و ساز و کار محاسبه نرخ تورم اشاره کرد و گفت: برای محاسبه نرخ تورم از اطلاعات جمع آوری شده از قیمت ۴۷۵ قلم کالا و خدمت در قالب ۱۲ گروه اصلی از طریق اجرای طرح های شاخص قیمت مصرف کننده شهری، روستایی و اجاره بها استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی و محاسبه قرار می گیرد و در نهایت نرخ تورم استان با توجه به ضریب اهمیت کالاها و خدمات در استان در قالب ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه محاسبه و اعلام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد