Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@13:06:11 GMT

اهدای عضو فرد ۵۲ ساله به ۳ بیمار نیازمند در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۵۵۵

اهدای عضو فرد ۵۲ ساله به ۳ بیمار نیازمند در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زنجان،شهرام اماموردی گفت: با اهدای کلیه‌ها و کبد یک بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند عضو در زنجان بیست و یکمین اهدای عضو طی سالجاری در این استان ثبت شد.

 مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اظهار کرد: این بیمار مرگ مغزی مجتبی خضرایی زارع دوست  ۵۲ ساله بر اثر سانحه رانندگی در بیمارستان الغدیر ابهر بستری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اماموردی گفت: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

وی ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۷ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲۱ مورد به اهدای عضو منجر شد و ۱۳ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

 هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد. 

کد خبر 4747575

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی زنجان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین شهرکرد خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم

استاندار کرمانشاه گفت: در سال گذشته در خصوص آمار پیوند کلیه در استان روند خوبی طی شده که این نشان دهنده روحیه ایثارگری و بخشندگی در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم و جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در بازدید از مرکز همودیالیز نوبهار در مرکز استان اظهار داشت: این مرکز نیاز به برخی از پشتیبانی‌ها دارد که حتماً انجام خواهد شد.

وی افزود: تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو بسیار مهم است و در این راستا باید این فرهنگ را میان خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها دچار حادثه و مرگ مغزی شده‌اند، ترویج کنیم تا همه این نگاه انسانی و اسلامی را پاس بدارند زیرا اهدای عضو، اهدای زندگی است.

وی ادامه داد: بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی نیاز به برخی حمایت و پشتیبانی‌ها دارند و بر این اساس در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها دولتی و هم مراکز خصوصی که این کارها را انجام می‌دهند، نیاز به تقویت دارد.

صحرایی عنوان کرد: در بحث فرهنگ سازی و پشتیبانی‌های پایه هم باید تلاش کنیم تا در استان این فرهنگ نیز تقویت شود.

استاندار کرمانشاه گفت: طی آماری که مسئولان ذی‌ربط دادند در سال گذشته در خصوص پیوند کلیه در استان چه در خویشاوندان و چه در اهدای عضو و مرگ مغزی و چه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند روند خوبی صورت گرفته است که این نشان دهنده روحیه ایثارگری در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم.

کد خبر 739780

دیگر خبرها

  • اولین مورد اهدای عضو ۱۴۰۳ در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • بانوی ارومیه ای جان بخش دو بیمار نیازمند
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت