Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو نخست وزیر قبلی انگلیس، ترزا می و دیوید کامرون نزد خاندان‌ سلطنتی کشور بحرین به جهت اعطای یک قرارداد نفتی چند میلیارد دلاری به شرکت نفتی متعلق به یک حامی مالی مهم حزب محافظه‌کار لابی‌گری کرده‌اند. شرکت نفتی

روزنامه گاردین گزارش داد، در ماه مارس 2017 ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در حالی که هنوز از این سمت کنار نرفته بود، نامه‌ای به نخست وزیر بحرین نوشته و از او خواسته از یک شرکت نفتی انگلیسی موسوم به شرکت "پتروفاک" برای پیروز شدن در مناقصه یک قرارداد نفتی چند میلیارد دلاری در این کشور حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دیوید کامرون، نخست‌وزیر اسبق انگلیس نیز دو ماه قبلتر و در زمانی که تنها شش ماه از استعفایش از نخست‌وزیری گذشته بود، در جریان یک سفر دو روزه به بحرین و در دیدارش با ولیعهد این کشور تلاش کرده تا از این شرکت و مقاصدش حمایت کند.

نخست وزیران انگلیسی

دیوید کامرون در آن زمان با یک هواپیمای متعلق به ایمن اصفری، مدیر اجرایی و بنیانگذار شرکت پتروفاک و بزرگترین سهامدار آن به انگلیس بازگشته است.

با این حال شرکت پتروفاک نهایتا نتوانست قرارداد مذکور را به دست بیاورد.

شرکت نفتی

اصفری و همسرش به نام "ساوسان" از سال 2009 تاکنون حدود 800 هزار پوند به حزب محافظه‌کار انگلیس پول اعطا کرده‌اند و این پول‌های اعطایی به عنوان کمک شخصی ارائه شده است.

دولت انگلیس اعلام کرده، این امری عادی است که وزرای آن از شرکت‌های انگلیسی در مناقصه‌ها برای کسب قراردادهای خارجی مهم حمایت کنند.

شرکت پتروفاک نیز گفته، حمایت‌های رسمی از این شرکت از مجاری کاملا درست صورت گرفته اند.

بحرین

یک سازمان انگلیسی موسوم به "اداره بررسی کلاهبرداری‌های جدی" مشغول تحقیق درباره شرکت پتروفاک و بررسی موارد فساد، پولشویی و ارتشاء در این شرکت در مدت دست کم دو سال گذشته بوده است.

حمایت‌های ترزا می از شرکت پتروفاک، در یک سری اسنادی که طبق قانون آزادی اطلاع‌رسانی انتشار پیدا کرده‌اند مشخص شده است. در سال 2017 شرکت پتروفاک خواستار دیدار با لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل سابق دولت انگلیس " درچارچوب روابط مداومش" با دولت انگلیس شد.

در هشت مارس همان سال، لیام فاکس در نامه‌ای به ترزا می به او گفت: اصفری خواستار حمایت دولت انگلیس از شرکتش در مناقصه‌ای به همراه یک شرکت آمریکایی شده است و این مناقصه هدفش توسعه قابل ملاحظه‌ شرکت نفت ملی بحرین موسوم به شرکت "باپکو" است.

این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های به اجرا در آمده در بحرین با هزینه تقریبا پنج میلیارد دلار محسوب می‌شود.

لیام فاکس اظهار کرد: چهار کنسرسیوم در مناقصه برای این قرارداد شرکت کردند و به زودی درخواست‌های آنها ارزیابی خواهد شد.

او گفت: اصفری معتقد است حمایت سطح بالای دولت انگلیس از شرکت او تفاوت قابل ملاحظه به وجود  خواهد آورد.

این وزیر از ترزا می خواست تا نامه‌ای به خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین بفرستد. شش روز بعد و بعد از آن که اصفری با لیام فاکس در دفترش ملاقات کرد، ترزا می نامه‌ای به نخست وزیر بحرین در حمایت از شرکت پتروفاک در مناقصه نوشت.

نخست وزیر انگلیس نوشت: من اطمینان دارم شرکت پتروفاک همه تلاش های ممکن را انجام خواهد داد تا جذابترین پیشنهاد به لحاظ فنی و بازرگانی را برای این پروژه ارائه کند.

ترزا می خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت راهبردی این پروژه برای بحرین و روابط اقتصادی میان دو کشور، لیام فاکس متعهد به پیگیری و حمایت از این پروژه شده تا تضمین کند دولت انگلیس به کامل ترین شکل ممکن به این پروژه متعهد باشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر خارجه ایرلند به طرح ادعاهای بی اساس درباره حمایت از غزه پرداخت.

«مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز دوشنبه مدعی شد: اسرائیل باید فوراً جنگ علیه غزه را متوقف کند و اجازه دهد کمک های بشردوستانه به دست غیرنظامیان برسد.

وزیر خارجه ایرلند، امروز پیش از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی اوضاع خاورمیانه و اوکراین گفت: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اورپا برسر برقراری آرامش و صلح در خاورمیانه، با وزیران خارجه مصر و اردن رایزنی خواهند کرد.

مارتین در ادامه اعلام کرد که وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز موضوع تحریم های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهند کرد.

این ادعاها در حالی مطرح شد که امروز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6085712

دیگر خبرها

  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه
  • دست رد انگلیسی‌ها به درخواست نتانیاهو علیه سپاه