Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@11:55:56 GMT

قابلیت اعلام صوتی در اپلیکیشن اتوبوسرانی تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۶۴۸

قابلیت اعلام صوتی در اپلیکیشن اتوبوسرانی تهران

به گزارش ایکنا؛ به‌ نقل از سازمان اتوبوس‌رانی تهران، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با اعلام اینکه قابلیت اعلام صوتی در اپلیکیشن اتوبوسرانی تهران از تیرماه سال جاری راه‌اندازی و به بهره‌برداری آزمایشی رسید، اظهار کرد: این سیستم در روز جهانی عصای سفید رونمایی شد.

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی علاوه بر اقداماتی که در حوزه افراد معلول انجام داده، سه اقدام مهم را در راستای مناسب‌سازی ایستگاه‌ها به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سنندجی به راه‌اندازی ۳۶ عدد تابلوی راهنمای مسیر، مخصوص نابینایان در خطوط تندروی اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: ۱۹۰ راهنمای بریل روی دستگاه‌های کارت خوان در خطوط تندرو ۴ و ۷ راه‌اندازی شده است. اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها در داخل هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین اجرا شده است.

سنندجی افزود: پس از رایزنی با کارشناسان نرم‌افزار‌های مرتبط با افراد نابینا و کم بینا و نرم‌افزار حمل و نقل عمومی تهران منطبق با استاندارد‌ها و رهنمون‌های بین‌المللی برای این گروه از شهروندان متناسب‌سازی شده است. شهروندان و نابینایان با ورود به نرم‌افزار حمل و نقل عمومی تهران، می‌توانند از اطلاعات خط و زمان ورود اتوبوس آن خط به ایستگاه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه برای نابینایان امکان شنیداری اطلاعات فراهم شده است، تصریح کرد: زمان‌بندی تقریبی ورود اتوبوس به ایستگاه مورد نظر براساس تاریخچه یک هفته گذشته نشان و اعلام می‌شود. این زمان تقریبی با خطای تا چهار دقیقه است، اما عدم اعزام اتوبوس یا شرایط ترافیکی غیرعادی می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین برای اطلاع از زمان واقعی رسیدن اتوبوس از اطلاعات کارت ارائه شده در نرم‌افزار باید استفاده شود که براساس شرایط واقعی و لحظه‌ای تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: مسافران می‌توانند از بخش پیغام‌ها اقدام به ارسال مشکلات مختلف اعم از اشکالات نرم‌افزار، اشکالات خطوط و ایستگاه‌ها و یا شکایت نمایند و پاسخ مراجع مربوطه را در این بخش مشاهده کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه نابینایان اتوبوسرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  فخرالدین معصوم‌زاده با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی از سوی رانندگان بخش ملکی و خصوصی در تمامی مسیرها تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: واحدهای گشت نظارتی اداره نظارت بر اتوبوسرانی موظف شدند تا به این موضوع با جدیت ورود کرده و موضوع را گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی ارومیه، صرفاً می‌بایست با کارت بلیت الکترونیکی صورت گیرد، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که شهروندانی که به هر دلیل فاقد کارت بلیط الکترونیکی هستند بتوانند از راننده اتوبوس آن را تهیه کنند.

معصوم‌زاده با تأکید بر اینکه سیستم بلیت الکترونیک، سال‌هاست در شبکه اتوبوسرانی ارومیه با موفقیت در حال فعالیت است و تنها روش دریافت کرایه در ناوگان، استفاده از کارت بلیت است از عموم شهروندان درخواست کرد که با توجه به ممنوعیت پرداخت نقدی به رانندگان، برای سوار شدن در اتوبوس از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان خودداری کرده و صرفاً از کارت بلیت الکترونیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد محدود باجه‌های شارژ کارت بلیط الکترونیکی به دلیل کمبود نیروی انسانی، ادامه داد: عمده باجه‌های شارژ کارت‌های بلیط الکترونیکی در هسته مرکزی شهر مستقر بوده و در آینده نزدیک برای سهولت در افزایش اعتبار کارت‌های بلیط الکترونیک اقداماتی صورت می‌گیرد که شهروندان بدون مراجعه به جایگاه‌های مذکور، موفق به افزایش اعتبار کارت‌های خود شوند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اگر شهروندی تخلفی را در خطوط اتوبوسرانی مشاهده کرد و رانندگان اقدام به دریافت پول نقد کردند، می‌تواند با ارائه شماره اتوبوس به سامانه ۱۳۷ مراتب را گزارش کرده و پیگیر موضوع باشند.

دیگر خبرها

  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی/ علت: به زنان در قسمت جلو بیشتر آسیب وارد می‌شد
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • تغییر جایگاه آقایان و خانم ها در اتوبوس های تندروی پایتخت
  • جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟