Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نوریان در گفت وگو با خبرنگار مهر، پیرامون تشریح آخرین وضعیت موکب های استان مستقر در کربلا در ایام اربعین ۹۸ اظهار داشت:  باوجود وجود همه مشکلات اقتصادی واجتماعی و تشدید مسایل مالی  به حول وقوه الهی و براساس تلاش ملت عظیم و محب  اهل بیت (ع) امسال شاهد افزایش ۳۲ درصدی در زمینه تعداد موکب های مستقر و رشد ۳۵ درصدی  ظرفیت پذیرایی از زائران و محل اسکان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد موکب های اصفهان حدود ۷۵ مورد بود که امسال به ۱۱۶ عدد رسید، ابراز داشت:  ظرفیت اسکان موکب های استان در سال گذشته۸۵ هزار نفر بود که امسال به ۱۳۰ هزار نفر رسیده است، همچنین سهم تغذیه روزانه در اربعین گذشته ۲۵۰ هزار پرس غذا بوده که امسال به ۴۵۰ هزار پرس رسیده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان با اشاره به اینکه موکب ها از لحاظ کمی وکیفی بسیار مجهز تر شده اند، گفت: امسال برای اولین بار سامانه ثبت اطلاعات موکب داران به خوبی عمل کرد و مسولان موکب به موقعوارد سامانه شدند واطلاعات وتجهیزات خود را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه امسال  همچنین برنامه ریزی ها به خوبی جهت اعزام وسایل و موکب داران انجام شد، بیان داشت:  امسال به دلیل  رشد چشمگیر تعداد زوار اربعین وازدحام مشکلاتی برای ورود وسایل نقلیه حامل تجهیزات موکب ها در مرزها ایجاد شد که استقرار موکب هارا در کربلا با تاخیر روبرو ساخت.

۸۵ درصد از موکب های استان اصفهان در کربلا به صورت کامل مستقر شده اند

نوریان تصریح کرد: براین اساس تا به امروز ۸۵ درصد از موکب های استان در کربلا به صورت کامل مستقر شده اند و ۱۵ درصد مابقی در حال استقرار تجهیزات خود هستند.

وی ابراز داشت: عملیات خدمت رسانی به زوار از چندین روز گذشته توسط موکب های استان اصفهان آغاز شده است و مشکل خاصی در زمینه اسکان وپذیرایی زوار  وجود ندارد، تنهامشکل حاد امسال تامین آب شرب و یخ با توجه به گرمای شدید هواست  که موکب داران استان تاحدود زیادی این مشکل را با کمک کولرها مرتفع کردند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان بیان داشت: تامین آب شرب روزانه و تامین یخ در کربلا برای زوار ایرانی به یک بحران تبدیل شده است و باید دولت عراق در این زمینه اقدام جدی برای سالهای آتی بکند.

افزایش دو برابری تعداد زوار ایرانی در اربعین ۹۸

وی با تاکید مجدد بر افزایش دو برابری تعداد زوار ایرانی در اربعین ۹۸ بیان داشت: قطعا برای سالهای آتی باید در این زمینه تدابیری ویژه ای اندیشیده شود،یکی از نیازهای جدی برای سالهای آینده تامین زمین جهت استقرار موکب ها در کربلا ست چرا که سال به سال ساخت وساز در شهر کربلا رو به افزایش است.

نوریانگفت:  رینگ های ۱و۲ و۳ شهرکربلا سال به سال برای استقرار موکب ها بسیار محدود شده است وبرای این مشکل هم دولت عراق باید تدبیری بیاندیشد.

کد خبر 4747751

منبع: مهر

کلیدواژه: عتبات عالیات ستاد بازسازی عتبات عالیات اربعین 98 اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، میثم مداحی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های کارگری استان اصفهان ضمن قدردانی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: هیئت استان اصفهان حدود دو سال بود که با سرپرستی اداره می‌شد و خوشبختانه امروز هیئت تعیین تکلیف شد.

وی افزود: مجمع امروز که در انتخابات حاضر بود، پشتوانه بسیار خوبی برای هیئت محسوب می‌شود و همین جا اعلام می‌کنم که ما نیز که همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود.

نشست رئیس فدراسیون ورزش کارگری با کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامیجواد رمضی باز هم رئیس فدراسیون ورزش کارگری شد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خطاب به کاندیداهای مجمع گفت: امروز دیگر رقابت تمام شده و باید رفاقت جایگزین رقابت شود؛ همه کسانی که کاندید شدند، ظرفیت بزرگی دارند و خواهشمندیم که از این ظرفیت در راستای گسترش و اعتلای ورزش کارگری استفاده کنند.

وی ادامه داد: ورزش کارگری اصفهان در گذشته حرف‌های زیادی در سطح کشور داشت و امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان