Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@09:07:22 GMT

زنده به گور کردن نوزاد هندی در گلدان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۳۰۱۵

زنده به گور کردن نوزاد هندی در گلدان

مردی که در حال کندن گور در شمال هند برای دختر خود بود، نوزاد زنده به گور شده ای را یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته پلیس هند، مردی که در حال کندن گور در شمال هند برای دختر خود بود، نوزاد زنده به گور شده ای را یافت.

پلیس محلیِ ایالت اوتار پرادش به خبرگزاری فرانسه گفت که "هیتِش سیروحی" در حال دفن کردن دختر خود بود که بیلِ وی به گلدانی برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او وقتی متوجه نوزادِ داخل آن شد، بلافاصله او را نجات داد و به سرعت با فوریتهای پزشکی تماس گرفت.

سیروحی به روزنامه هند گفت: "آن کودک را در حالی که با پارچه ای بسته شده بود، در حال گریه پیدا کردم. یک لحظه فکر کردم که دخترم زنده شده، اما صدا از داخل گلدان می آمد."

پلیس با اعلام اینکه این نوزاد همراه با مراقبت های پزشکی به بیمارستان منتقل شد، افزود: "یک سیاستمدار محلی هزینه های درمان این طفل را پرداخت کرده است."

 

در هند، والدین تمایلی به دختردار شدن ندارند، زیرا به عقیده آنها پسر، سرمایه و وارث تلقی می شود در حالی که دختر تنها بار مسئولیت آنها را زیاد می کند.

دولت هند در تلاش است تا با قوانین سختگیرانه، اختلافات تعیین جنسیت را برطرف کند.

تعیین جنسیت قبل از تولد در سال 1994 ممنوع اعلام شد، اما خانواده ها هنوز از روش ها یا دستگاه های غیرقانونی برای پی بردن به جنسیت و خاتمه دادن به بارداری در فرزندان دختر استفاده می کنند.

یک مطالعه در سال 2011 در مجله پزشکی انگلیسی The Lancet نشان داد که از 3 دهه گذشته تاکنون حدود 12 میلیون دختر در هند سقط شده اند.

در ماه ژانویه سال جاری (2019) یک دختر بچه 3 هفته ای که در ایالت راجستان زنده به گور شده بود نجات یافت، اما پس از چند هفته در بیمارستان درگذشت.

پلیس هند در سال 2017، در ایالت ماهاراشترا غربی 19 جنین ماده را از فاضلاب نزدیک یک درمانگاه کشف کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران بازداشت شد

سردار " علی ولیپور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: اواخر امسال، زن جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت: دخترم ۳ ماه قبل از شهرستان برای درس خواندن به تهران آمد؛ ولی دختر جوانم برای رفتن به دانشگاه از خوابگاه دانشجویی بیرون رفته، اما دیگر بازنگشته و تلفن همراهش خاموش است؛ لطفا کمک کنید.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده در دایره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) تیمی زبده از کارآگاهان راهی محل مورد نظر شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم پی بردند، دختر جوان به دانشگاه مراجعه نکرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه فقدانی متوجه شدند، دختر گمشده توسط یک مرد میانسال با مو‌های بور با شگرد ازدواج اغفال شده و از خوابگاه فرار کرده است که همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با روش‌های علمی مقصد فرار آن‌ها را در غرب تهران شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی طی یک عملیات منسجم موفق به دستگیری متهم شدند که در ادامه نیز دختر جوان پیدا شد.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان مبنی بر فرار از خانه به قصد ازدواج اعتراف کرد.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، دختر گمشده به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شد و متهم جهت کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نجات دختر ۱۱ ساله از دست آدم‌ربایان
  • مرد میانسال به دلیل اغفال دختر دانشجو بازداشت شد
  • بازداشت مرد میانسال به دلیل اغفال دختر دانشجو
  • پلیس دختر ۱۱ ساله را از دستان ۲ شرور آدم‌ربا در تهران نجات داد
  • پیدا کردن دختر ۱۱ ساله دقایقی پس از آدم‌ربایی
  • ربودن دختر ۱۱ ساله توسط ۲ اراذل و اوباش مشهور در شرق تهران
  • بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران
  • ربودن دختر ۱۱ ساله توسط اراذل و اوباش در تهران
  • عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران بازداشت شد
  • ربودن دختر ۱۱ ساله توسط ۲ اراذل و اوباش در شرق تهران