Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات اسرائیلی اذعان کرد که رابطه عبدالله دوم، پادشاه اردن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اسحاق لیوانون، سفیر سابق اسرائیل در مصر در مقاله‌ای که روزنامه "یسرائیل هیوم" نوشت، عنوان داشت: صلح اسرائیل با اردن با موضوع صلح تل‌آویو با قاهره متفاوت است، به رغم برقراری صلح با همسایگان جنوبی‌مان که روابط ما با آنها گرم نیست، اما این امر می‌تواند اهداف خود را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۴۰ سال از توافق صلح میان اسرائیل و مصر می‌گذرد، بدون این که درگیری نظامی میان دو طرف صورت بگیرد.

این دیپلمات اسرائیلی اعلام کرد: توافقنامه صلح با اردن باید نجات یابد، چرا که ما چند هفته آینده، بیست و پنجمین سالگرد این توافق را جشن می‌گیریم، در گذشته روابط با خاندان پادشاهی اردن پنهانی بود، این روابط در دوره قبل از اعلام تشکیل اسرائیل آغاز شد و در حال حاضر به نظر می‌رسد که روابط اسرائیل و اردن کمرنگ شده است.

وی که به عنوان یک پژوهشگر در مرکز "هرتزلیا" در زمینه‌های متعدد فعالیت دارد، تصریح کرد: صلح اسرائیل با اردن با هدف اجرای پروژه‌های اقتصادی مشترک که منافع هر دو طرف را تامین کند، انجام شد، همچنین اردن طولانی‌ترین مرزهایش با اسرائیل است و تلاش‌های مشترک برای حفاظت از آن وجود دارد، اما بخش کوچکی از این آرمان‌ها و چشم‌اندازهای صلح محقق شده است.

لیوانون خاطرنشان کرد: طرح‌های مشترک میان اسرائیل و اردن بسیار کم است، اتحادیه‌های کار اردن مانع هرگونه ارتباط با اسرائیل می‌شوند، پارلمان اردن خواستار لغو این توافقنامه است، سفیر اسرائیل از امان را اخراج کردند و رسانه‌های اردنی بی‌وقفه از این توافق انتقاد می‌کنند و حتی سطح اعتماد میان رهبران اسرائیل و اردن به پایین‌ترین حد خود رسیده و کمرنگ شده است.

این دیپلمات اسرائیلی همچنین عنوان داشت: به رغم این که امان و تل‌آویو اذعان دارند، توافقنامه صلح با توجه به تنش و ناآرامی‌های خاورمیانه توانسته منافع استراتژیک اسرائیل و اردن را محقق سازد، اما دو طرف به اندازه کافی برای تقویت این توافق و ممانعت از وخامت و نابودی آن گامی برنمی‌دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پادشاه اردن نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!

به گزارش همشهری آنلاین این مجله، دوشنبه ۳ اردیبهشت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «اسرائیل پس از فشارهای آمریکا و متحدانش از طرح حمله گسترده‌تر به ایران صرف نظر کرد.»

به گفته این مقامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، موضع خود را در مورد پاسخ به ایران تغییر داد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی در ادعایی عجیب به «نیویورک‌ تایمز» گفتند که اسرائیل ابتدا پهپادهای کوچک (کوادکوپتر) به سوی اصفهان پرتاب کرد تا پدافند هوایی ایران را سردرگم کند.

این مقامات همچنین گفتند که اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌هایش به حریم هوایی ایران، تعداد محدودی موشک از هواپیماهای مستقر در صدها کیلومتری غرب ایران به سوی این کشور شلیک کرد.

این مقامات در مورد هدف حمله اسرائیل نیز گفتند که تل‌آویو به دنبال تأکید این بود که توانایی حمله به ایران بدون ورود به حریم هوایی این کشور یا حتی فعال کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن را دارد.

این مقامات افزودند که اسرائیل می‌خواست به تهران پیامی ارسال کند مبنی بر اینکه می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی در مرکز ایران، جایی که تعدادی از تأسیسات هسته‌ای بزرگ قرار دارد، حمله کند.

کد خبر 846469 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم
  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • یک پژوهشگر : نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید