Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@01:18:10 GMT

ورزشگاهی زیبا در ارتفاع ۲ هزار متری +عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۳۳۴۴

ورزشگاهی زیبا در ارتفاع ۲ هزار متری +عکس

این ورزشگاه زیبا در ارتفاعات آلپ در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا قرار دارد و تنها از طریق تله‌کابین قابل دسترسی است.

به گزارش مشرق، تارنمای اسپورت‌بایبل در گزارشی جالب به توصیف ورزشگاه خانگی یک باشگاه کوچک در لیگ کوهستانی سوئیس پرداخت؛ ورزشگاهی با نامی بزرگ در ارتفاعات آلپ که دره زیر آن بیش از هزار توپ فوتبال خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم اف‌سی جی‌اسپون (FC Gspon) در لیگ کوهستانی فوتبال سوئیس در ورزشگاه «اوتمار هیتسفیلد» از میهمانان خود پذیرایی می‌کند؛ ورزشگاهی که برای گرامیداشت «اوتمار هیتسفیلد» مهاجم افسانه‌ای تیم ملی آلمان و باشگاه اف‌سی بازل نامگذاری شده است.

این ورزشگاه در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا قرار دارد و تنها از طریق تله‌کابین قابل دسترسی است.

دور تا دور بازیکنان با قله‌های غول‌پیکر محاصره شده و در تابستان به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ هوادار برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه می‌آیند و این در حالی است که تنها تعداد انگشت‌شماری از هواداران دوآتشه و البته جان‌سخت، تماشای بازی را در شرایط آب و هوایی وخیم به جان می‌خرند.

اگرچه هوا گاهی اوقات مه رقیقی دارد اما بازیکنان باشگاه جی‌اسپون می‌گویند که آنها به این شرایط آب و هوایی عادت کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، تخمین زده می‌شود که باشگاه از ابتدای تاسیس  و حضور در این ورزشگاه مرتفع (حدود ۴۰ سال پیش)، چیزی در حدود یک هزار توپ گم کرده است.

«آلفونس بریگر» مدافع این تیم می‌گوید که برای پیدا کردن این توپ‌ها باید صدها متر به سمت دره حرکت کرد.

بریگر برای توصیف این موضوع گفت: در برخی از بازی‌ها هیچ توپی گم نمی‌شود یا حداکثر یک توپ به دره سقوط می‌کند اما گاهی اوقات هم در یک بازی ۱۰ توپ گم می‌شود و مجبور می‌شویم برای جلسه تمرینی بعدی صخره نوردی کرده و توپ‌ها را پیدا کنیم؛ خیلی آزاردهنده است.

با این حال، این ورزشگاه زیباترین ورزشگاه تاریخ فوتبال محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن ورزشگاه زیبا سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

بمب افکن B-۵۲، که به طور رسمی به عنوان بوئینگ «B-۵۲ Stratofortress» شناخته می‌شود، اخیرا توسط برخی از تماشاگران خوش‌شانس دیده شده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، چرا خوش‌شانس؟ زیرا این پرواز این بمب‌افکن در روز بر فراز مناطق شهری به قدری نادر است که باید خوش‌شانس بود تا بتوان آن را از نزدیک دید. اما باید یادآور شد که همان‌طور که از اسم این بوئینگ پیدا است، آن یک بمب‌افکن است و در نتیجه بمب می‌اندازد و در عمل هواپیمای ویران‌گری است که دیدن آن هنگام انجام عملیات چندان خوش‌آیند نخواهد بود.

ویدئو پرواز این بمب‌افکن که برای اولین بار در اینستاگرام بارگزاری شد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده‌است و توجه مخاطبن زیادی را به خود جلب کرده‌است. بنابر گفته تماشاگران، کلمه بزرگ برای این بمب‌افکن کافی نیست و باید آن را عظیم توصیف کرد و صدای آن که در آسمان پرواز می‌کند بسیار گوش‌خراش است.

گفتنی است که بمب افکن B-۵۲ در دوران جنگ سرد، به عنوان نمادی برای قدرت و بازدارندگی ساخته شد؛ این بمب‌افکن برای مدت زیادی در نیروی نظامی ایالات متحده آمریکا جا خوش کرده‌است. اولین بار در دهه ۱۹۵۰ توسط بوئینگ تولید شد و باور کنید یا نه، هنوز هم در خدمت است.

این غول پرنده آزمون زمان را پس داده و همچنان در آسمان‌ها پرواز می‌کند؛ همانطور که به نظر می‌رسد، افکن B-۵۲ بزرگ‌تر از هواپیما‌های معمولی است. این جانور تاریخچه‌ای طولانی در جنگ و بقا دارد و به همین دلیل است که وقتی ویدیویی از پرواز بمب افکن B-۵۲ در اینستاگرام منتشر شد، به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استوری جالب حردانی در کنار اسطوره 2 متری!
  • استقلال ۳- شمس آذر ۲
  • استقلال ۲ - شمس آذر ۰
  • حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم
  • فیلم | ارتفاع پست در تاج سد زاینده رود
  • شروع قوی رم: میلان آچمز شد! (عکس)
  • دقیقی: فردا دنبال انجام بازی زیبا هستیم
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟