Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته از مرکز مدیریت شبکه راه‌ها ترافیک در تمامی مرز‌های منتهی به کشور عراق روان است، گفت: تراکم خودرو‌های شخصی در ۴ پایانه مرزی مهران، چذابه، شلمچه و خسروی عادی بوده و نسبت به روز‌های گذشته ترافیک بسیار روان‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پایانه برکت مملو از اتوبوس‌های برون شهری است، گفت: هنوز وارد دوره اوج برگشت نشده‌ایم، اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی کرده‌ایم شرایط پایدار و مطلوبی را در این بخش فراهم کنیم.

قربانی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که میزان رفت و برگشت زائران از مرز با هم برابر شده است، گفت: از ساعات پایانی امروز موج برگشت زائران آغاز می‌شود و این پیک زمانی تا ۲۹ مهر ادامه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه شهر مهران در مقایسه با سایر پایانه‌های مرزی بسیار شلوغ‌تر و پر ترافیک‌تر است، گفت: در شهر مهران سه پایانه معین اندیمشک، همدان و کرمانشاه در نظر گرفته‌ایم که زائران با مراجعه به پایانه برکت می‌توانند با مراجعه به این سه شهر به مقصد نهایی خود بروند.

وی توضیح داد: با تابلو‌های راهنمایی که در این پایانه نصب کرده‌ایم زائران باید مقصد نهایی خود را انتخاب کنند، از مرز مهران تنها اتوبوس به سه شهر همدان، کرمانشاه و اندیمشک در نظر گرفته شده است.

قربانی توضیح داد: یک قرارگاه حمل و نقلی زائران اربعین در این پایانه‌های مرزی تشکیل داده‌ایم و با هماهنگی راه‌آهن و سازمان هواپیمایی سعی کرده‌ایم روند تردد و جابه‌جایی زائران را در این ایام تسهیل‌ کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: افرادی که بازگشت از مهران را انتخاب می‌کنند باید حتما به سه پایانه معین مراجعه کنند در غیر این صورت روند بازگشتی آن‌ها طولانی‌تر و پر هزینه‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: در این ایام تنها از ناوگان اتوبوس‌رانی برای جابه‌جایی زائران استفاده می‌شود و زائران می خواهیم به شایعه‌های ایجاد شده مبنی بر جابه‌جایی زوار با کامیون و یا سایر خودرو‌ها، توجه نکنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است، از امضای اسناد همکاری با این کشور در حوزه های حمل و نقلی از جمله توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه های مختلف اظهار کرد: همکاری های حمل و نقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده ای از مسائل مطرح شده به منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان