Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با فرماندهی انتظامی استان زنجان از حضور هزار و ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت این استان در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با سردار جهانبخش فرماندهی انتظامی استان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: زیارت اربعین به‌عنوان یک حرکت معنوی و تربیتی در راستای توانمندسازی فرهنگی از خدمات فرهنگی و تربیتی این نهاد محسوب می‌شود و کمیته امداد استان زنجان با کمک خیران و نیکوکاران زمینه حضور بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان مشتاق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برای پیاده‌روی اربعین فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد برنامه‌هایی برای اعزام گروهی و کاروان ندارد گفت: مددجویان تحت حمایت به‌صورت انفرادی با دریافت گذرنامه و ثبت‌نام در سامانه سماح مشمول دریافت کمک‌هزینه زیارتی می‌شوند.

صفری با تأکید بر اینکه برنامه شوق زیارت با عنوان اعزام مددجویان برای اولین بار به زیارت اماکن مقدس با اهداف تربیتی و زیارتی انجام می‌شود افزود: بخشی از هزینه‌های اعزام زائرین توسط نیکوکاران تأمین می‌شود و خیران در تأمین هزینه‌های زیارتی مددجویان تحت حمایت مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به سفرهای زیارتی باهدف تقویت و ارتقاء روزافزون سطح معنوی و تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد نشاط معنوی مددجویان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۵۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد به سفر زیارتی عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین مشرف شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: ۵ هزار ۳۴۶ مددجوی زنجانی سال گذشته برای زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) به مشهد مقدس و زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم اعزام شدند و امسال نیز تاکنون هزار و ۸۰۵ مددجوی زنجانی به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و قم مشرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در طول سال با شناسایی و ساماندهی نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، با اجرای طرح شوق زیارت و با شعار «یاریگر کسانی باشیم که در حسرت زیارت مانده‌اند» با کمک خیران و نیکوکاران هزینه اعزام زائران را فراهم می‌کند؛ و کد#۰۲۴*۸۸۷۷*برای این کار خیر اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان به خلق فرصت‌های شغلی بین مددجویان اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو هزار و ۸۸۰ فرصت شغلی بااعتباری نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان ایجادشده است که برنامه ریزی شده است این تعداد اشتغال در صورت تزریق اعتبار از سوی بانک‌ها به ۴ هزار فرصت شغلی افرایش یابد.

وی به تعامل و همکاری خوب کمیته امداد استان با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد، انجام مشاوره‌های مختلف توسط کارشناسان حوزه انتظامی برای مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین برنامه‌های بین دو دستگاه هست

صفری به همکاری بیش از ۱۴ هزار حامی طرح اکرام با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: حدود ۳ درصد از حامیان طرح اکرام استان زنجان از کارکنان خدوم و نوع‌دوست نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

سردار جهانبخش فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز با تقدیر از فعالیت‌های کمیته امداد گفت: کار کمیته امداد در تأمین امنیت تأثیرگذار است، چراکه اگر گذران زندگی افراد تأمین نشود آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده چالش ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو نهاد بسیج برای توسعه فرهنگی و کمیته امداد برای ایجاد زیرساخت‌های اقشار آسیب‌پذیر از یادگاران ارزشمند حضرت امام هستند افزود: فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد همانند برگزاری رده‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی دینی و اسلامی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید برای جامعه تبیین شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان مدیرکل کمیته امداد ر پیاده روی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیارد تومانی مردم البرز به مددجویان کمیته امداد

ایسنا/البرز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: حامیان استان در اسفند ماه سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان به حساب نیازمندان ایتام و محسنین مورد حمایت این نهاد واریز کردند.

به گزارش ایسنا، رضا البرزی روز دوشنبه ششم فروردین با اشاره به اینکه این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد ۶۳ درصدی داشته، افزود: این مبلغ به حساب هشت هزار فرزند نیازمند ایتام و محسنین مورد حمایت این نهاد واریز شد.

وی با بیان اینکه عیدی حامیان در قالب واریز مستقیم به‌ حساب فرزندان است، گفت: با توجه به مبلغ واریزی حامیان، به‌طور میانگین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان از طریق کارت‌های عضو شتاب به‌ طور مستقیم و آنی به‌ حساب هر فرزند معنوی واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد البرز موفقیت این نهاد در اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی را درگرو مشارکت و همکاری بیش‌ از پیش خیران دانست و یادآور شد: برای ثبت نام در طرح اکرام می توان با پرداخت ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان حمایت از یک یا چند فرزند معنوی را بر عهده گرفت.

وی یادآور شد: مردم البرز در صورت تمایل می‌توانند در طول سال با حضور در واحد طرح اکرام و محسنین مستقر در اداره‌کل کمیته امداد البرز و دفاتر امداد امام (ره) شهرهای استان و همچنین ارسال عدد ۲۶ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ و مراجعه به سایت ekram.emdad.ir فرزندان معنوی خود را انتخاب و در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال ۱۴۰۳
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • دیدار از چهار هزار و ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد توسط خیران قزوینی
  • عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شود
  • کتابچه آموزشی بین مسافران زنجانی توزیع شد
  • ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود
  • توزیع ۶۷ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان ایلامی
  • کمک ۱۳ میلیارد تومانی مردم البرز به مددجویان کمیته امداد