Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@15:26:59 GMT

ریزش 10 هزار واحدی شاخص سهام

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۳۶۹۵

ریزش 10 هزار واحدی شاخص سهام

شاخص کل بورس تهران امروز با ثبت یکی از سهمگین‌ترین رشدهای خود در تاریخ معاملاتی این بازار، افت بیش از 10 هزار واحدی را تجربه کرد و به محدوده 308 هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل بورس تهران امروز با ثبت یکی از سهمگین‌ترین رشدهای خود در تاریخ معاملاتی این بازار، افت بیش از 10 هزار واحدی را تجربه کرد و به محدوده 308 هزار واحدی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر درصدی نیز این بزرگترین افت شاخص سهام از 17 اردیبهشت ماه سال جاری است. با احتساب ریزش امروز بازدهی این نماگر از ابتدای سال تاکنون به 73 درصد محدود شد. از نکات قابل توجه معاملات روز جاری، سرخ‌پوشی یکپارچه در بورس تهران بود. به طوری که از 325 نماد معاملاتی تنها 9 نماد با رشد قیمت همراه شدند. در این میان نیز 239 سهم گرفتار صف‌های فروش سنگینی شدند که ماحصل آن انتظار ناکام بیش از 600 میلیارد تومانی برای خروج از گردونه معاملات سهام بود. 

این هجوم دسته‌جمعی برای فروش و خروج از جریان معاملات در حالی رخ داد که متغیرهای بنیادی - چه از سوی شرکت‌ها، چه بازار ارز و چه بازار جهانی - سیگنال منفی ارسال نکرده است. چنین می‌نماید که فعالان سهام از تداوم ریزش قیمت‌ها بیشتر می‌هراسند و همراه با هیجان عمومی حاکم بر بازار در پی نجات سرمایه خود از زیان بیشتر هستند.

این روز منفی شاخص کل فرابورس ایران نیز با افت تاریخی 141 واحدی پس از 17 روز بار دیگر به کانال 3 هزار واحدی وارد شد. 

در مجموع طی معاملات روز سه‌شنبه، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین اثر منفی بر شاخص کل بورس تهران را داشتند. در فرابورس نیز این مهم به نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گهرزمین و تولید نیروی برق دماوند اختصاص داشت. 

جالب اینجاست که هیجانات منفی معامله‌گران آنقدر گسترده است که  جالب این است که تمام نمادها فشار یکسانی را تحمل می‌کنند و از حیث شدت افت قیمت با هم برابرند. از این رو در این روزهای بازار، دیگر بین سهم‌های اصطلاحا بنیادی و سهم‌های غیربنیادی تفاوتی مشاهده نمی‌شود و همه با هم تحت فشار بی‌رحمانه عرضه هستند. حتی اخباری که پیش از این می‌توانست قیمت یک سهم را تا سقف مجاز روزانه تقویت کند، امروز از سهام پشتیبانی نکرد و 97 درصد از نمادهای معاملاتی را سرخ‌پوش کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بورس فرابورس شاخص بورس سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد

محسن منصوری در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی سمنان با بیان اینکه مسأله دولت، مسئله منافع ملی و حل مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: همان جایی که دولت قبل ما را متهم می‌کرد، می‌گفت اینها زبان دنیا را بلد نیستند، اتفافا نقطه قوت و عزت ما شد؛ حتی یک قدم هم از خطوط قرمز عقب نیامدیم.

وی با بیان اینکه دولت امروز مدیریت کارتابلی ندارد؛ مدیریت دولت کاملا میدانی است، افزود: شاخص رشد کشور سال‌ها نزدیک به صفر درصد بود، امروز بالای شش درصد است، همه مراکز بین‌المللی بر این آمار صحه می‌گذارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان یک شاخص پیش‌نگر از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

منصوری با بیان اینکه قیمت مسکن در تهران کاملا تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است، اضافه کرد: پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران با سرعت بالایی در حال اجر‌است.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیون نفر برای اولین بار به‌طور رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، ادامه داد: برای اولین بار خط ریلی دریا به دریا در این دولت متصل شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار