Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@17:28:00 GMT

واحد‌هاي توليدي که ماندگار مي‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۳۷۲۰

واحد‌هاي توليدي که ماندگار مي‌شوند

خبرگزاری آریا- نماینده وزارت صمت: درپی روش‌هایی هستیم که‌ از واحد‌های‌ تولیدی حمایت‌کنیم تا پا بگیرند ودر بازار ماندگار شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت درخصوص نحوه حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی به نهضت ساخت داخل اشاره و تصریح کرد: این صنعت، صنعتی جوان در کشور ما به شمار می‌آید و در وزارتخانه درپی روش‌هایی هستیم که چه طور می‌توان از واحد‌های تولیدی حمایت کرد تا پا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین اینکه چه طور زنجیره‌های ارزش را شناسایی و به نوعی در امتداد هم قرار دهیم تا محصولی که تولید می‌شود قابلیت ماندگاری در بازار را داشته باشند. خالقی درباره مشکلاتی که پیش روی صنایع وجود دارد، گفت: اصل بر این است که جلوی تعطیلی واحد‌ها گرفته شود و حفظ آن واحد در اولویت ماست، مهم این است که اشتغال و تولید حفظ شود.
مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه سیاست‌های این وزارتخانه در ادامه سیاستگذاری‌های کلان دولت است، افزود: این اولویت‌ها شامل 7 محور است که مهمترین محور‌های آن توسعه تولید و تعمیق سازختارهاست. او با اعلام اینکه ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را پیگیری می‌کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به 50 درصد می‌رسد. او برای حفظ وضع موجود در سال 98 بودجه‌ای معادل 360 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واحد تولیدی ماندگار واحد تولیدی ماندگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید اظهار کرد: در سال گذشته مشکل ۳۷۳ واحد صنعتی و تولیدی در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح شده که با اتمام این طرح بیش از ۳ هزار و پانصد نفر در این واحد‌ها به کار خود ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد: عمده‌ترین مشکل واحد‌های تولیدی مطرح شده در ستاد تسهیل استان در یک سال گذشته در خصوص امهال تسهیلات بانکی، پرداخت مالیات، درخواست بخشودگی جرائم مالیاتی و همچنین مشکلات زیرساختی در حوزه تأمین آب، برق و گاز بوده که با همکاری و پیگیری دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلات آنان برطرف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید برای تسهیل فعالیت‌های تولیدی پای‌کار باشند ادامه داد: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجرا است و برای هر یک از این مصوبات باید برنامه زمان‌بندی داشته باشیم و بر اساس همین برنامه اجرایی شوند.

شاه‌حسینی با بیان اینکه جلسات جهت رفع موانع تولید به‌صورت مستمر برگزار خواهد شد، بیان کرد: این مهم در راستای حفظ وضعیت موجود واحد‌های فعال، همچنین افزایش ظرفیت واحد‌های زیر ظرفیت و بازگشت واحد‌هایی که امکان احیا به چرخه فعالیت را دارند، انجام می‌شود.

وی افزود: استان یزد در سالی که گذشت با رشد ۸ درصدی اقتصادی روبرو بوده که برای افزایش این درصد باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد تا تحول خوبی در اقتصاد استان شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد رویکرد دولت را حمایت از تولید و رفع موانع تولیدکنندگان دانست و اضافه کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات این حوزه دارد و با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • راه اندازی خط تولید تیرچه صنعتی تمام اتوماتیک در سلماس
  • کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز