Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقر کرمی عصر  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آمبلیوپی هرسال بصورت رسمی از اول آبان اجرا می‌شود، اما بدلیل صعب العبور بودن برخی از مناطق استان بویژه روستاها این طرح در این مناطق  زودتر کلید خورد و تاکنون ۲۵ درصد کودکان سه تا ۶ سال استان بینایی سنجی شده‌اند.

وی افزود: هدف گذاری امسال برای اجرای بینایی سنجی (آمبلیوپی) زیرپوشش قرار دادن ۱۰۳ کودک سه تا ۶ سال مناطق شهری و روستایی استان است که انتظار می‌رود این مهم با همکاری خانواده‌ها به طور کامل محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان یادآور شد: اجرای این طرح هر سال از اول آبان در مهد کودک‌های شهری، روستا مهدها، پایگاه‌های ثابت سازمان بهزیستی و همچنین پایگاه‌های سیار پیش بینی شده آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی‌شود بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به پزشک متخصص ارجاع داده خواهند شد.

کرمی افزود: سال گذشته در این طرح بیش از ۶۹ هزار کودک مورد غربالگری قرار گرفت که از این تعداد چهار هزار نفر به سطوح تخصصی ارجاع داده شدند و هزینه عینک نیز به یک هزار و ۱۶ نفر پرداخت شد.

آمبلیوپی یا همان تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که چشم به ظاهر سالم کودک را درگیر کرده و اگر به موقع درمان نشود باعث اختلال دید طبیعی او می‌شود. 

کارشناسان معتقدند که بهترین سن برای درمان تنبلی چشم بین سه تا پنج سالگی است و کودکانی که در این سن با تنبلی چشم روبرو هستند اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرند ممکن است دچار نابینایی یا کم بینایی شوند.

بر این اساس از سال ۷۴ طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در سطح کشور آغاز شده وهر سال از اول آبان تا پایان آذر در پایگاههای سنجش بینایی و مهدهای کودک زیر نظر سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان غربالگری سنندج سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدرس روانشناسی در دانشگاه گفت: اسباب بازی وسیله‌ای است تا کودکان بتوانند رشد و شکوفایی را تمرین کنند.


هلاکویی با اشاره به بهره گیری از مواد مرغوب و استاندارد برای ساخت اسباب بازی گفت: طراحی مناسب با ویژگی حفظ سلامتِ کودک، از مهمترین مواردی است که در انتخاب اسباب بازی برای کودکان باید رعایت شود.


وی گفت: مهمترین نکته در انتخاب اسباب بازی این است که اسباب بازیی برای کودک انتخاب شود که متناسب با زیست بوم فرهنگی او باشد.

هلاکویی به والدین توصیه کرد با انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان، میتوان زمینه شکوفایی استعداد‌ها و جامعه پذیری انان متناسب با هنجار‌های و ارزش‌های اجتماعی را فراهم کنند.

دیگر خبرها

  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب