Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات‌ها می‌گویند شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز چهارشنبه بار دیگر برای بررسی عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه تشکیل جلسه دهد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشته است که شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا (چهارشنبه) برای بررسی وضعیت سوریه تشکیل جلسه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شورای امنیت هم کردها را تنها گذاشتند

از زمان آغاز عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این دومین جلسه شورای امنیت با موضوع این عملیات خواهد بود.

نشست پیشین شورا که هفته گذشته پشت درهای بسته برگزار شد، به دلیل اختلاف میان اعضا، بی‌نتیجه و بدون صدور بیانیه مشترک به پایان رسید.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هفته گذشته یک روز بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که با عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، ترکیه در این مناطق عملیات نظامی آغاز می‌کند.

آنکارا این عملیات را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد که از دید ترکیه تروریست به شمار می‌آیند و همچنین «ایجاد یک منطقه امن برای آوارگان سوری» آغاز کرده است. در یک هفته‌ای که از این عملیات می‌گذرد، ده‌ها نفر در دو سوی میدان کشته شده‌اند و اغلب کشورهای جهان عملیات ترکیه در سوریه را محکوم کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن تحولات منطقه سوریه ترکیه ارتش ترکیه تحولات ترکیه تحولات سوریه ارتش سوریه حمله به سوریه رئیس جمهور آمریکا شورای امنیت سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل رئیس جمهور آمریکا آنکارا دونالد ترامپ ترامپ شورای امنیت رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش

وزارت کشور ترکیه امروز (سه‌شنبه) از بازداشت ۱۴۷ فرد به اتهام همکاری با داعش در این کشور خبر داد.   به گزارش ایرنا، «علی یرلی‌ کایا» وزیر کشور ترکیه در این باره اعلام کرد که در عملیات «بزدوغان-۱۷» علیه گروه تروریستی داعش در «ساکاریا»، ۱۴۷ مظنون دستگیر شدند.   وزیر کشور ترکیه گفت: نیروهای امنیتی کشور از اول ژوئن ۲۰۲۳ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳)، هزار و ۳۲۹ عملیات علیه گروه تروریستی داعش ترتیب داده‌اند که در نتیجه ۲ هزار و ۹۱۹ مظنون دستگیر شده‌اند.   یرلی‌کایا در ادامه افزود: ۶۹۲ نفر از افراد مذکور بازداشت، ۵۳۱ نفر به شرط کنترل قضایی آزاد شدند و روند رسیدگی قضایی ۱۸۷ نفر از آنان ادامه دارد.   وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه ترکیه با معضل تروریسم تاکید کرد.   نیروهای امنیتی ترکیه به صورت مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران تشکیلات تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاویو: شهروندان از سفر به کشورهای عربی و ترکیه اجتناب کنند
  • شورای امنیت، تل آویو را درباره حمله به سوریه پاسخگو کند
  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • تحلیلگر سرشناس صهیونیست: عملیات در رفح نفعی ندارد
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • لحظات عملیات کماندویی دستگیری 147 مظنون داعش
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش