Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرداد سالاری روز سه‌شنبه در همایشی که به مناسبت روز استاندارد در سرسرای اداره‌کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد،گفت: شهرداری‌ها نباید با نصب لوازم غیراستاندارد در سطح شهر، به شهروندان آسیب برسانند و ما هم با تذکر به آنها و پی‌گیری جدی، این مشکل را حل می‌کنیم.

وی استفاده از کالاهای استاندارد را در زمینه‌های ساختمان، معماری و شهرسازی اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: تولیدکنندگان تلاش می‌کنند موارد استاندارسازی را کاهش دهند، اما ما سلامت شهروندان را به خطر نمی‌انداریم و با تولیدکنندگانی که از کالای غیراستاندارد استفاده می‌کنند، به شدت برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری عملکرد اداره‌کل استاندارد کرمانشاه را در جریان زلزله ۲ سال پیش کرمانشاه، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ۱۰۷ هزار واحد مسکونی در زلزله اصلی تخریب شد و به ساختمان‌های بازسازی شده بارعایت مصالح استاندارد در برابر زلزله‌های ۶.۹ و ۶.۴ ریشتری، هیچ‌گونه آسیبی وارد نشد که نشان از تلاش و کوشش فراوان همکاران ما در اداره‌کل استاندارد استان است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه هم در ابتدای این همایش، به صدور ۴۸ پروانه کار جدید برای واحدهای تولیدی در سال جاری اشاره کرد و گفت: صدور هر پروانه برای واحدهای تولیدی یک نفر اشتغال را در پی دارد و در همین زمان ۱۶ مورد صدور مجوز و ۱۲۵ مورد تمدید پروانه استاندارد انجام شده است.

وی، ۱۵ هزار بازرسی از آسانسورهای سطح استان، صدور ۶۶۰ مورد تاییدیه ایمنی آسانسور برای ساختمان‌ها، صدور ۳۲۰ مورد تاییدیه ایمنی آسانسور برای مسکن مهر، صدور تاییدیه ایمنی آسانسور برای ۴۵ دستگاه دولتی و دانشگاه‌ها، توقیف و جمع‌آوری ۱۵ برند غیراستاندارد ایزوبام و چهار هزار بازرسی از شهربازی ها، پارک محله و زمین‌های بازی و صدور ۳۰۰ تاییدیه برای آنها را بخشی از خدمات اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه برای حفظ سلامت و ایمنی مردم عنوان کرد.

در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی، صنعتی و پتروشیمی استان کرمانشاه که از نظر شاخص‌های استاندارد در وضعیت مطلوبی قرار داشتند، تقدیر شد.

۳۲۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران شهرداری کرمانشاه علامت استاندارد استاندارد کرمانشاه سازمان شهرداري ها و دهياري ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یادگار محمدی اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد پنج هزار و ۸۱۸ فقره بازرسی و ۷۱۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان انجام شده است.
وی افزود: همچنین ۹۷ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی از سوی کارشناسان این اداره کل، صورت گرفته است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام، هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و تصریح کرد: در صورت منطبق نبودن محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی، متخلفان مجازات خواهند شد.

محمدی تشریح کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود و در صورت نداشتن پروانه استاندارد، صدور و تمدید، فعالیت واحد‌ها و مجوز آن‌ها تعلیق و ابطال خواهد شد.

در استان ایلام ۲۲۳ واحد تولیدی زیر پوشش اداره کل استاندارد وجود دارد که ۱۵۲ واحد آن فعال است.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر بندر امام خمینی
  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • نظارت بر پمپ بنزین ها و جایگاه‌های سی ان جی در البرز
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته