Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کارگروه قرآن و عترت ستاد اربعین استان بوشهربا اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی استان بوشهر ویژه‌ ایام اربعین حسینی در کربلا گفت: این پایگاه‌ها در موکب‌های مختلف در مسیر نجف به کربلا مستقر است. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،ابراهیم مرادی ظهر امروز در نشست بررسی کارگروه قرآنی در برنامه ایام اربعین در خاک عراق با بیان اینکه بزرگترین مانور بشری و تجمع انسانی در اربعین صورت می گیرد اظهار داشت: اربعین دارای ظرفیت‌های بی نظیری است که بزرگترین رویداد در حد فاصل نجف تا کربلا صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسیر پیاده روی اربعین بستر خوبی برای بزرگترین دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی  است خاطرنشان کرد: صحنه پیاده روی اربعین با حضور قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف انسانی نشان دهنده بزرگترین صحنه اقتدار مسلمانان است.

رئیس کارگروه قرآن و عترت ستاد اربعین استان بوشهر از فعالیت 3 پایگاه قرآنی استان بوشهر ویژه‌ ایام اربعین حسینی در کربلا خبر داد و با بی‌نظیر خواندن استقبال مردم از پایگاه‌های قرآنی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر در نجف و کربلا خاطر نشان کرد: در روز اول استقرار پایگاه‌های قرآنی که توسط اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های قرآنی استان بوشهر برپا شده بود با استقبال کم نظیر مردم مواجه شد.

مرادی گفت: طبق روال سال گذشته پایگاه‌های قرآنی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و خود شهر کربلا با قوت بهتری در حال برگزاری است.

وی افزود: اجرای طرح «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، کارگاه تجوید الصلاة و اصلاح قرائت‌ نماز، محافل قرآنی و تلاوت اذانگاهی با دعوت از قاریان سراسر کشور ، اجرای طرح حفظ توسط حافظان مسیر راهپیمایی و تلاوت یک صفحه‌ای قرآن از سوی زائران پیاده‌روی اربعین از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این پایگاه‌ها است .

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر تصریح کرد: این برنامه با مساعدت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگی و بعضاً شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت خیران استانی در حال برگزاری است.

اجرای یک سرود نمایش در پیاده روی اربعین راه‌اندازی 10 موکب از سوی آستان قدس رضوی در ‌ایران و عراق‌ + فیلم برنامه مداحان کشور در مسیر پیاده‌روی اربعین 1398

رئیس کارگروه قرآن و عترت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر بیان کرد:  اصلی‌ترین پایگاه در موکب علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در عمود 707 است که مورد توجه بی نظیر مردم واقع شد و در طرح قرائت یک صحفه‌ای در یک روز بیش از 4000 هزار نفر مشارکت دارند که منجر به 13 ختم قرآن کریم شد.

مرادی با بیان اینکه این پایگاه‌ها تا روز اربعین دایر است گفت: در این پایگاه از 12 نفر از کارشناسان و فعالان امور قرآنی، طلبه قاری و حافظ، استفاده شده است.

انتهای پیام/ز

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم