Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر اطلاعات به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آیت الله مکارم شیرازی عیادت کردند. تاریخ انتشار: 17:26 - 23 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۱۷۳

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ حجت الاسلام سید محمود علوی به همراه حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهرام سرمست استاندار قم‌ از آیت الله مکارم شیرازی عیادت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در روز گذشته از آیت الله مکارم شیرازی در یکی از بیمارستان‌های تهران عیادت کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر اطلاعات حجت الاسلام علوی آیت الله مکارم شیرازی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود

وزیر دفاع اسبق لبنان طی سخنانی با بیان اینکه حزب‌الله با ورود به جنگ غزه، از لبنان دفاع می‌کند، به پرونده بلاتکلیف انفجار بندر بیروت اشاره و تاکید کرد شواهد نشان می‌دهد اسرائیل عامل این انفجار بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«الیاس المر» وزیر دفاع اسبق لبنان در جریان یک مصاحبه به سوالاتی درباره پرونده‌های مختلف این کشور از جمله تحولات جنوب در سطح درگیری کنونی میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

حزب‌الله بارها لبنان را از خطرات نجات داده و آن را آزاد کرد

وی در مصاحبه با شبکه الجدید اعلام کرد که حزب الله، لبنان را چندین بار از خطرات نجات داده از جمله در مقابله با تروریست‌های تکفیری.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از نظر او ادامه حمایت حزب الله از غزه و تداوم درگیری‌ها در جبهه جنوب لبنان کار درستی است یا نه اظهار داشت که حزب الله به هیچ وجه اهل جنگ نیست و هر کاری که به نفع لبنان باشد و برای کشور ما آزادسازی به ارمغان بیاورد را انجام می‌دهد، همانطور که حزب الله اراضی اشغالی ما را از شر دشمن آزاد کرد و وضعیت مرزهایمان را تنظیم نمود و زمینه‌ای را فراهم کرد تا لبنان بتواند منابع انرژی خود مانند گاز و نفت را از آبهای سرزمینی استخراج کند.

وزیر دفاع اسبق لبنان درباره درگیری‌ها در جنوب لبنان و درخواست‌هایی که برخی برای عقب نشینی حزب الله از مرزها مطرح کرده‌اند، گفت که قطعنامه بین‌المللی 1701 یک تصمیم منصفانه برای حمایت و محافظت از لبنان بود و جبهه جنوب از سال 2006 تا کنون تا حدودی به دلیل این قطعنامه در آرامش قرار داشت. اما درباره درخواست‌ها برای عقب نشینی حزب الله به سمت شمال رودخانه لیتانی ملاحظاتی وجود دارد و در وهله نخست باید بپرسیم که عقب نشینی حزب الله به فراتر از لیتانی اساسا به چه معناست. آیا کسانی که این درخواست را مطرح می‌کنند منظورشان این است که شهرک نشینان اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی در شهرک‌های خودشان بنشینند اما مردم لبنان و نیروهای حزب‌الله در جنوب به سمت بعد از رودخانه لیتانی عقب نشینی کنند.

وی اظهار داشت که دستاوردهایی که حزب الله با نبرد در جنوب لبنان به دست آورده است بسیار زیاد است و جنبش امل و حزب الله منافع زیادی را در جنوب لبنان و همچنین برای اهالی لبنان در این منطقه محقق کرده‌اند. من به مرحله بعد بسیار خوشبین هستم و ما باید توجه داشته باشیم که جنبش امل و حزب الله برای حمایت از جبهه جنوب تاکنون 350 شهید را تقدیم کرده‌اند.

این مقام سابق لبنانی درباره روابط با مسئولان حزب‌الله گفت که رابطه خوبی میان ما برقرار است و محمد رعد رئیس فراکسیون حزب الله دوست من بوده و هیچ تزلزلی در رابطه ما به وجود نمی‌آید. روابط ما بر پایه صداقت و دوستی بنا شده و همچنین من با اکثر نمایندگان حزب الله رابطه عالی دارم.

اسرائیل عامل انفجار بیروت بود

الیاس المر درباره پرونده ریاست جمهوری لبنان نیز اعلام کرد که سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده و نامزد مورد حمایت حزب الله نامزد مورد نظر او برای ریاست جمهوری لبنان بوده و معتقد است که لبنان به یک رهبر نیاز دارد نه صرفا رئیس جمهور و ویژگی‌های لازم برای یک رهبر در وهله نخست شهامت و شجاعت است، یعنی ویژگی‌هایی که سلیمان فرنجیه دارد.

هشدار درباره پروژه خطرناک غربی-آمریکایی برای پنهان کردن حقیقت انفجار بیروتتحرکات اروپا برای نفوذ مستقیم در پرونده انفجار بیروت به بهانه مبارزه با فساد

وی افزود که لبنان به رئیس جمهوری نیاز دارد که بتواند هم به متحدان و هم مخالفان خود نه بگوید تا امور کشور را به درستی مدیریت کند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که سلیمان فرنجیه قدرت این کار را دارد.

اما الیاس انمور درباره فاجعه انفجار مهیب بندر بیروت در آگوست 2020 نیز اظهار داشت که تحلیل ها به این واقعیت منجر می‌شود که انفجار بندر بیروت از طریق پرتاب یک بمب از هواپیما انجام شد و اندازه مواد منفجره قابل تخمین نیست.

وی تاکید کرد که اسرائیل عامل این جنایت بوده است.

به گزارش تسنیم، پرونده انفجار بیروت همانند دیگر پرونده‌های جنایی لبنان که اسیر سیاسی‌کاری طرف‌های ذینفع بین‌المللی همچون آمریکا و غرب شده، بعد از گذشت 4 سال همچنان بلاتکلیف بوده و حقیقت آن روشن نشده است.

در دوره ابتدایی این انفجار مهیب، محور آمریکایی و برخی چهره‌های وابسته داخلی آن در لبنان تلاش کردند از پرونده انفجار بیروت برای ضربه زدن به مقاومت و خلع سلاح آن استفاده کنند و با طرح اتهاماتی مضحک مدعی شدند که حزب الله عامل انفجار بندر بیروت است. جریان غربگرای 14 مارس و در راس آنها افرادی همچون «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی از بازیگردانان اصلی این نمایش بودند اما بعد از ناکامی در پیشبرد اهداف خود، پرونده انفجار بیروت را به سمت و سوی دیگری بردند و متاسفانه دستگاه قضایی لبنان نیز با آنها همکاری کرد.

مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی در جریان تحقیقات مربوط به این انفجار از همان ابتدا آغاز شد و در راس آنها آمریکا سعی داشت این پرونده را نیز همانند پرونده ترور «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان در فوریه 2005 بین المللی کند؛ پرونده‌ای که بعد از گذشت 19 سال هرگز حقیقت آن فاش نشد و با دستگیری و مجازات افرادی که هیچ نقشی در این جنایت نداشتند مختومه گشت.

در کشوری که حتی ترورها و بمبگذاری‌های سطح بالا بدون مجازات باقی ماندند، بسیاری نگران هستند که تحقیقات درباره انفجار هم در روشن کردن حقیقت شکست بخورد. درحال حاضر نیز اگر پرونده انفجار بیروت به شکل کامل به طرف‌های غربی و بین‌المللی سپرده شود همان سناریو پرونده ترور رفیق حریری تکرار شده و روی یک واقعیت دیگر و عاملان یک جنایت دیگر سرپوش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند