Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، محسن قائمی نسب افزود: دیوان عدالت اداری در این زمینه وارد رسیدگی نشده و هیچ گونه حکمی صادر نکرده است.
قائمی نسب تصریح کرد: تعدادی شکایت در خصوص نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دیوان عدالت اداری واصل شد که ضمن تقاضای ابطال نامه صادره، خواستار دستور موقت بودند که ابتدا شعبه دستور موقت صادر کرد اما در زمان کوتاهی با توجه به حصول مدارک جدید دستور موقت را لغو کرده است البته هنوز به صورت ماهوی وارد به رسیدگی به موضوع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تا صدور رای نهایی، نامه وزارت بهداشت و درمان مبنی بر لغو امتیازات غیرقانونی و تبعیض آمیز برخی فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به قوت خود باقی است و در مورد این نامه اظهار نظری صورت نگرفته است.
مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر دیوان تکلیف نامه معاونت آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر لغو مصوبه قبلی کمیسیون خاص که در آن یک امتیازاتی به فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه داده است، چه می‌شود، گفت: این نامه در حال حاضر به قوت خود باقی است و در مورد این نامه اظهارنظری صورت نگرفته و از سوی دیوان لغو نشده است.
گفتنی است در برخی محافل به این شکل سوء تعبیر شده بود که رای دیوان عدالت صادر شده است و این درحالی است که صرفا یک دستور موقت صادر شده و آن هم بلافاصله لغو شده است.
بر اساس این گزارش، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طی دو نامه به تاریخ‌های ۱۳۹۷.۰۷.۷و ۱۳۹۷.۰۷.۱۴ از معاون آموزشی وزارت بهداشت می‌خواهد که بر خلاف دستورالعمل اجرایی ۷۳۵ شورای انقلاب فرهنگی و مطابق رویه غیرقانونی سال ۹۶ دانشگاه آزاد، از ۲۵۴ نفر از فرزندان اعضای هیات علمی که در شهریور سال ۹۷ در رشته دامپزشکی پذیرفته شده اند، در رشته‌های بالاتر، ثبت نام کند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از توجه به غیرقانونی بودن تصمیم قبلی، طی نامه شماره ۵۲۰.۵۰۰ مورخ ۹۸.۰۶.۱۱ مصوبه قبلی کمیسیون خاص را که خودش به دانشگاه آزاد ابلاغ کرده بود، لغو می‌کند؛ اما چندی بعد، جمعی از ذینفغان شکایت خود را به دیوان عدالت اداری می‌برند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دیوان عدالت اداری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید

رئیس موسسه آموزسی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید نیاز حیاتی کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، آیت‌الله رجبی در دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) قم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: دانشگاه تک جنسیتی با اعضای هیئت علمی و مدیریت قوی امری مطلوب است و به برکت انقلاب اسلامی در کشور بانوان برجسته‌ای وجود دارند که می‌توانند به خوبی مراکز علمی حتی در سطح دانشگاه را مدیریت کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تلاش برای تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان را مهم دانست و افزود: تا می‌توانید روی مسائل فکری و بنیان های معنوی و معرفتی دانشجویان کار کنید تا از این حیث نیز تقویت شوند.

وی ارتقای معرفتی نیروی انسانی اعم از اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه حضرت معصومه(س) را مهم دانست و گفت: با توجه به استقرار این دانشکده در قم و کنار حوزه علمیه باید تلاش کنیم که دانشکده و خروجی های آن در عرصه‌های مختلف دانشی، اخلاقی و بصیرتی الگو باشند و برنامه‌ریزی عالمانه و حکیمانه در این زمینه برای نیروهای موجود دانشکده و نیروهایی که در آینده جذب می‌شوند بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما مسئول و متولی دانشکده هستید لذا باید طرح و ایده داشته باشید و بدانید که اگر با یک برنامه ریزی درست و دقیق توانستید مبانی فکری و معرفتی جوانان دانشجو را تقویت کنید رسالت خود در قبال اسلام و انقلاب اسلامی انجام داده اید.

رجبی در ادامه نقش اساتید و تاثیرگذاری آنان بر دانشجو را مهم و غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: اگر اساتید دانشگاه ها خود از عمق جان معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی باشد می تواند دانشجویان را در این مسیر تربیت کند و آنان را نیروهایی که مدافع اسلام و نظام اسلامی هستند بار بیاورند.

عضو هیئت امنای دانشکده حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بانوان جامعه ما امروزه توانمند هستند و به خوبی توانایی اداره یک دانشگاه و یا مرکز علمی مهم را دارند ابراز داشت: امروزه در میان بانوان تحصیل کرده نیروهای توانمند زیادی هستند که در جهت مدیریت، رشد و توسعه مراکز علمی ویژه خواهران از بعد علمی، اخلاقی و بصیرتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند که باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در پرتو تقویت، تعمیق و تعالی جنبه‌های معنوی و بصیرتی و مبانی فکری دانشجویان و اساتید حتما عرصه علمی آنان نیز رشد خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار خانم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات علمی این دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان صادر شد
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود
  • دنی آلوز آزاد شد؛ لحظه عجیب خروج ستاره برزیلی و وکیلش از زندان +ویدیو