Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مجتبی یزدانی در تشریح اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مراسم پیاده روی شهروندان جامانده از پیاده روی بزرگ اربعین اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و در مسیرهای سه گانه، میدان امام حسین (ع)، خیابان هفده شهریور ، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (مسیر شماره یک)، حرم مطهر امام زاده حسن (ع) خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان حق شناس ، میدان بهمن ، خیابان شهید رجایی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (مسیر شماره دو) و مسجد جامع جمهوری ، بزرگراه نواب ، میدان حق شناس ، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی ، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (مسیر شماره سه) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ نفر نیروی انسانی (کارگران ایرانی با لباس کار مناسب و کامل تیپ، اتیکت و مخزن ۱۲۰ لیتری و تجهیزات انفرادی نو) آماده به کار پشتیبانی از مناطق درگیر هستند، عنوان کرد: همچنین ۲۰۵ خودرو در این مسیر به شهروندان تهرانی خدمات رسانی می‌کنند، البته این آمار به غیر از امکانات مناطق درگیر با مسیر راهپیمایی شامل مناطق ۷ – ۱۲- ۱۳-۱۴-۱۵ -۱۶ و ۲۰ است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خودروهای اعزامی باید شستشو شده و دارای سوخت کافی باشند و خودروهای شستشو قبلاً آبگیری شده باشند، گفت: اولویت کاری شستشو و پاکسازی جداره‌های خارجی اماکن برگزاری مراسم و کانون‌های تجمع شهروندان و نظافت معابر و گذرها، انهار، فضای سبز، پیاده روها و ... منتهی به اماکن مذکور (در حداقل زمان ممکن و توام با کیفیت مناسب) و اجرای عملیات رفع آبگرفتگی احتمالی معابر پیرامون مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و نیز مسیر عبور هیئت‌های عزاداری در صورت بارش نزولات، از جمله وظایف تعریف شده در این راستا است و انهار روباز و روبسته در طول مسیر باید روز قبل از مراسم لایروبی شده باشند.

یزدانی با اشاره به جانمایی و استقرار مخازن ویژه پسماند خشک در معابر پیرامون اماکن مذهبی و مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری، اضافه کرد: توزیع کیسه پلاستیکی ویژه پسماند و مخزن در بین اماکن برگزاری مراسم ( تکایا، مساجد و حسینیه هیئت‌های عزداری و ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات ) از جمله اقدامات در دستور کار است.

معاون شهردار تهران با اشاره به استقرار کارگران در مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری و محل‌های توزیع نذورات در معابر و پیرامون مساجد، تکایا و حسینیه‌ها تصریح کرد: رسیدگی مستمر به وضعیت مخازن موجود اعم از بازبینی، تخلیه، شستشو، تعویض، تعمیر و بازسازی مخازن معیوب و همچنین نظافت بعد از مراسم باید با مدیریت عوامل منطقه طبق برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به جمع آوری پسماند خشک و تر، نظافت و رفت و روب در مسیر حرکت هیئت‌ها و محل‌های برگزاری مراسم از طریق کارگران مستقر و یا گشت زنی خودروی وانت به همراه کارگر عنوان کرد: نظافت و رفت و روب کلی منطقه (جمع آوری پسماندهای خانگی و تجاری و تخلیه مخازن در تمام منطقه) با مد نظر قرار دادن برنامه هیئت‌های عزاداری در طول شب و روز اربعین باید با کمترین تداخل زمانی با حرکت هیئت‌های عزاداری انجام شود.

یزدانی ادامه داد: چاپ و نصب بنر اطلاع رسانی به منظور تسریع در برقراری نظافت در اماکن و مسیر حرکت هیئت‌ها، اماکن مذهبی و معابر پیرامون آنها و بهره گیری از ظرفیت مساجد و امامان جماعت برای ارائه مطالب و اطلاع رسانی در زمینه امور نظافتی و مدیریت پسماند از جمله برنامه‌های این معاونت به منظور برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: مدارس و ادارات در طول مسیر راهپیمایی باید برای استفاده از سرویس بهداشتی توسط هیئت‌های عزاداری قابل استفاده باشد.فضاسازی متناسب با این ایام و اکران طرح‌ها و تبلیغات فرهنگی بر روی بیلبوردها و پل‌های عابرپیاده در سطح شهر تهران و نیز مسیرهای پیاده روی توسط سازمان زیباسازی انجام خواهد شد.

یزدانی با بیان این که در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی در تهران موکب‌هایی توسط گروه‌های مردمی برپا و به ارائه خدمات به راهپیمایان خواهند پرداخت، گفت: همچنین در بحث پذیرایی از راهپیمایان در این مراسم نیز از ظرفیت های خیرین استفاده خواهد شد.

۲۳۵۲۱۲ کد خبر 1311050

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اربعین ترکیه سوریه کردهای سوریه روح الله زم اربعین پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا سینمای ایران سپاه پاسداران حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان

مدیر منطقه دو شهرداری سمنان از اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در شهر سمنان خبر داد.

حمیدرضا پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: اصلاح روشنایی و رفع خاموشی‌های مسیرهای سه‌گانه استقبال از بهار در سطح منطقه دو شهری سمنان که تردد مسافران نوروزی در آن انجام می‌شود، شامل ورودی شرقی از میدان استاندارد تا میدان مشاهیر، میدان استاندارد تا پل امیرکبیر و میدان امام رضا (ع) تا تقاطع غیرهمسطح شهید شاطری و معابر اماکن اقامتگاهی پارک سوکان و کومش صورت گرفته است.

وی افزود: عملیات آسفالت‌ریزی بلوار شهید نوروزی به عنوان یکی از مسیرهای سه‌گانه و پرتردد مسافران نوروزی و زائرین حرم رضوی در این منطقه شهری توسط عوامل شهرداری این منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری آلاچیق‌های غیرمجاز، پاک‌سازی و لایروبی و آب‌گیری مجدد آب‌نماها، رنگ‌آمیزی جداول میادین و معابر، اجرای جداول باغچه‌ای فانتزی در مسیر پیاده‌روهای اصلی و مرمت کف‌فرش پیاده‌راه‌های در مسیر از جمله دیگر اقدامات شهرداری منطقه دو سمنان برای طرح استقبال از بهار و مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.

کد خبر 737286

دیگر خبرها

  • خدمات‌رسانی ویژه اتوبوسرانی در شب های قدر
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به شهروندان در شب قدر
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی پایتخت برای مراسم شب‌های قدر
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان
  • کاشت درخت چنار حدفاصل خیابان‌های شریعتی و سهروردی
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری