Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@08:44:37 GMT

تکذیب نشت نفت از کشتی نفتکش سابیتی +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۴۳۶۸

تکذیب نشت نفت از کشتی نفتکش سابیتی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

شرکت ملی نفتکش ایران اخبار و فیلم‎های منتشر شده درخصوص ادامه نشت نفت از کشتی سابیتی (SABITI) و ایجاد آلودگی زیست محیطی توسط این کشتی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام توقف نشت نفت از کشتی حادثه دیده سابیتی (SABITI) اعلام کرد: فیلم ها و تصاویر منتشر شده در خصوص نشت نفت از این کشتی مربوط به روز حادثه (جمعه  ۱۹ مهر) و ساعات پس از اصابت راکت به آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ‌«‌سابیتی» ۹ روز دیگر وارد بندرعباس می‌شود

شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام اینکه نشت نفت از کشتی  سابیتی چند ساعت پس از حادثه، با تلاش و اقدامات فنی انجام شده توسط پرسنل تلاشگر این کشتی، متوقف شد اضافه کرد: با اقدامات و تدابیر فنی اتخاذ شده و لیست (List) کشتی، حفره های ایجاد شده توسط اصابت راکت به سطح بالای آب منتقل شد و در نتیجه نشت نفت کاملا متوقف گردید.

 تصاویر و فیلم‎های موجود گویای توقف نشت نفت از کشتی است و  برخلاف اخبار منتشره و ادعاهای مطرح شده، این کشتی نفتکش ظرف ۳ روز گذشته هیچ گونه نشت نفت و آلودگی زیست محیطی نداشته است.

 کشتی  سابیتی در حال حاضر در وضعیت کاملا متعادل و ایمن از تنگه باب المندب عبور کرده و به زودی به آب های خلیج فارس وارد خواهد شد.

کشتی نفتکش  سابیتی روز جمعه ۱۹ مهرماه جاری در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان هدف اصابت دو راکت قرار گرفت که در اثر این حمله بدنه و دو مخزن این کشتی آسیب دید.

در این فیلم مشخص میشود که تداوم نشت نفت از کشتی سابیتی واقعیت نداشته و با انجام تدابیر فنی لازم و لیست کشتی حفره های ایجاد شده توسط اصابت راکت به سطح بالای آب منتقل شد. برخی فیلم های منتشر شده در رسانه ها مربوط به ساعات اولیه انجام این حملات است و طی ۳ روز اخیر هیچ گونه نشت نفتی از کشتی وجود نداشته است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن نفتکش ایرانی سابیتی نفتکش سابیتی نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: هیچ قطار تجاری و ترانزیتی از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت راه‌آهن اعلام‌کرد: خبر توقف قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایران کذب است و اساسا هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

همچنین شایان ذکر است طبق روال مرسوم عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام شده و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود. این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و در نهایت صدور مجوز راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ ۳ کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می‌کنم
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • فروش گوسفند با کارت ملی تکذیب شد